ולדיסלב ואירנה פולנסקי מכפר יונה, בני זוג שעובדים כאחים במרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה. אירנה היא האחות האחראית על אשפוזי היום במחלקה האונקולוגית וולדיסלב הוא אח במחלקת טיפול נמרץ לב.
1 צפייה בגלריה
ולדיסלב ואירינה פולנסקי
ולדיסלב ואירינה פולנסקי
ולדיסלב ואירנה פולנסקי
(צילום: פרטי)
העובדה שהשניים עובדים כאחים, מקשה מאוד על התמודדות המשפחה עם משבר הקורונה ועל ילדיהם ליאל (12), איה (8) ועידן (7). "זה מצב מאוד לא קל", אומרת אירנה. "זה נכון שגם בשגרה יש עומס ואנחנו עובדים במשמרות, אבל בזמן שגרה שלושת הילדים שלנו נמצאים במסגרות חינוכיות ואנחנו גם נעזרים בסבא וסבתא. עכשיו זה בלתי אפשרי כי הם בקבוצת סיכון".
בשבועות האחרונים ולדיסלב עבר לעשות משמרות לילה. אירנה משובצת למשמרות בוקר. "הוא ואני לא מתראים בכלל. אנחנו צריכים לעשות שיחות וידאו כדי לראות אחד את השנייה", היא צוחקת. "הקושי הוא שוולדיסלב לא יכול לישון כמו שצריך. כשהוא חוזר ממשמרת לילה, הילדים מתעוררים והוא צריך להיות איתם ולהפעיל אותם כי אני כבר יצאתי למשמרת יום. באופן כללי, זה מאוד מאתגר".
אירנה מספרת גם על החשש להידבק בקורונה. "אנחנו מטפלים בהרבה אנשים חולים וחוששים מזה. אנו פועלים לפי הנחיות משרד הבריאות ומגנים על עצמנו עד כמה שאפשר. לילדים יש הרבה שאלות והם גם דואגים. איה, הבת האמצעית שלנו, רגועה יחסית כי היא תופסת אותנו כאנשים שיודעים להתמודד עם מחלות. הבן הקטן שלנו, עידן, די חושש. בכל ערב הוא מבקש לראות חדשות. אנחנו מנסים להפחית את החרדות בכל דרך - משחקים איתם ורואים סרטים, אבל בהחלט שגם להם זה לא פשוט".