כשמנהל אגף האירועים בעיריית אור עקיבא וסגן יו"ר ועד העובדים, דני אבנעים, הולך ברחוב, איש לא נשאר אדיש. ולאו דווקא בגלל תפקידיו בעירייה. הכל בזכות הדמות של אילוז, הטבח ב"משיח", תפקיד שהוא מגלם בסדרת רשת ישראלית, שנוצרה על ידי דנה פוליג ואודי כגן מ"ארץ נהדרת", ושהפכה באחרונה לסדרת טלוויזיה.
התוכנית עוסקת במשיח, זמר כושל והבעלים של אורחן דרכים, ועוקבת גם אחרי עובדי האורחן למיניהם. בתוכנית משתתפים כוכבים, כמו דאנה איבגי ואבי קושניר. חלק ניכר מהסדרה מצולם במטבח, מה שמספק לאבנעים תפקיד מרכזי. הסדרה הצליחה מעל למצופה, ובקרוב תצולם עונה שנייה, שבה, מבטיח אבנעים, תפקידו יהיה גדול יותר. "חיכיתי להזדמנות הזאת כל חיי ובעתיד, בעזרת השם, אני מצפה לתפקידים נוספים", הוא אומר.
הדרך אל המסך
אבנעים הוא דמות מוכרת באור עקיבא ובסביבה, בעיקר מתחומי התרבות והספורט. משנת 1994 הוא עובד כמנהל אגף האירועים והטקסים בעירייה, וזה כתשע שנים הוא משמש כסגן יו"ר ועד העובדים בעירייה. לפני כן, בשנת 1982, בזמן שראש העירייה יעקב אדרי שימש כמנהל המתנ"ס המקומי, הוא ביקש מאבנעים, שכיכב אז ככדורגלן במכבי חדרה והיה דמות ספורטיבית ידועה, לנהל את מדור הספורט במתנ"ס. "ניגשתי והתקבלתי, ואני עובד בזה עד היום. בתקופת כהונתו של שמחה יוסיפוב שימשתי גם כדובר העירייה בהתנדבות, נוסף על תפקידי".
3 צפייה בגלריה
דני אבנעים. "אני עוד לא מרגיש 'סלב'" | צילום: אלעד גרשגורן
דני אבנעים. "אני עוד לא מרגיש 'סלב'" | צילום: אלעד גרשגורן
דני אבנעים. "אני עוד לא מרגיש 'סלב'" | צילום: אלעד גרשגורן
בשנת 1959, כשהיה בן שבע בלבד, עלה ארצה לבדו ממרוקו, בעליית הנוער, והוצנח הישר למעברה באור עקיבא. חצי שנה לאחר מכן הצטרפה אליו משפחתו, ומאז לא עזב את העיר. מאז ילדותו אהב לשחק כדורגל, ובתחילת דרכו שיחק בהפועל אור עקיבא, ולאחר מכן נרכש על ידי הפועל רמת גן ושיחק בליגה הארצית. בשנת 1975 קיבל פנייה מ"מכבי ברלין" בגרמניה, אחד מארגוני הספורט היהודיים הגדולים בעולם, ושם שיחק במדי הקבוצה. "הייתי מבין השחקנים הראשונים באור עקיבא שיצא מגבולות העיר לשחק כדורגל. לאחר שחזרתי מגרמניה, הצטרפתי לקבוצת מכבי חדרה, וסיימתי את הקריירה שלי ככדורגלן בגיל 35, במכבי אור עקיבא".
"חיידק התיאטרון ליווה אותי תמיד, מאז שהייתי ילד קטן. בבית הספר היסודי שיחקתי בקבוצת התיאטרון של בית הספר, אבל אז העדפתי את הכדורגל"
כשנגמר פרק הכדורגל שלו, החליט אבנעים לפנות לאהבתו הישנה, המשחק. "חיידק התיאטרון ליווה אותי תמיד, מאז שהייתי ילד קטן. בבית הספר היסודי שיחקתי בקבוצת התיאטרון של בית הספר, אבל אז העדפתי את הכדורגל. הייתי מוכשר מאוד, הספורט היה חלק חשוב מחיי, וזה היה פופולרי במדינה. עם זאת, החלום להיות שחקן תיאטרון ליווה אותי תמיד".
לאחר פרישתו מהכדורגל החל אבנעים ללמוד משחק בבית הספר "טייק 2" בתל אביב. "התחלתי ללמוד סדנאות משחק מול מצלמה. זה עזר לי בהפקה ובבימוי אירועים, בעבודתי בעירייה כמנהל אגף האירועים. הלימודים שלי מומנו על ידי העירייה, בעידודו של ראש העירייה אדרי. אני איש במה, ואני כותב, מפיק ומביים אירועים בעיר. הקמתי שלוש קבוצות תיאטרון באור עקיבא".
3 צפייה בגלריה
דני אבנעים | צילום: אלעד גרשגורן
דני אבנעים | צילום: אלעד גרשגורן
דני אבנעים | צילום: אלעד גרשגורן
הפרסומת הראשונה
במסגרת לימודיו התחיל אבנעים להופיע בתפקידים משניים, בכל מיני סדרות. לדבריו, הוא זוכר את הפרסומת הראשונה לבמבה, שבה הופיע לצד השחקן יהודה לוי. "בשביל שנינו זאת היתה הפרסומת הראשונה בחיינו. אחריה המשכתי לשחק רק בתפקידים קטנים".
ההזדמנות הראשונה ופריצת הדרך שלו היתה הופעתו כשחקן בסרט הישראלי "פרשת אונקולוס", שמוקרן היום בסינמטקים ברחבי הארץ. "בסרט הזה היה לי תפקיד לא קטן, וזה היה בעבורי הניסיון הראשון כשחקן", הוא מספר. בנוסף, הופיע כשחקן אורח בתוכניות של אדיר מילר ושל נאור ציון.
כל שנותיו המתין אבנעים להזדמנות לקבל תפקיד גדול בסרט, או בסדרה. ההזדמנות הגיעה כאשר נבחר להיות אחד השחקנים בסדרה "משיח". "התפקיד שלי כטבח במסעדה היה מאתגר ומצחיק. בישלתי לאירועים שהתקיימו באורחן. תוך כדי העבודה היו קטעים מצחיקים וגם דרמה בתוך המטבח".
"אי אפשר לתאר את החוויה לשחק בחברת אודי כגן, שהוא שחקן ויוצר, דאנה איבגי, אבי קושניר והבמאית והיוצרת דנה פוליג. מדובר באנשים מדהימים, שחקנים מהדרגה הראשונה בארץ"
העונה הראשונה של "משיח" כבר שודרה בסלקום tv, זכתה לכמיליון צפיות, ובקרוב תשודר בערוץ 12. מבחינת אבנעים מדובר בהצלחה ענקית ובדריסת רגל בעולם המשחק. "כבר בעונה הראשונה הוכחתי את עצמי. במהלך צילום העונה הראשונה המפיקים גילו אצלי תכונות חזקות כרקדן, כחקיין וכבעל הומור גבוה. לכן הוסיפו לי עוד קטעים שלא היו מתוכננים מראש. בעונה השנייה קיבלתי את אחד התפקידים הראשיים".
השתתפותו של אבנעים בסדרה לצד שחקנים מפורסמים מוסיף לו ניסיון כשחקן, ומאתגר אותו להוכיח עצמו עוד יותר. "זאת חוויה בפני עצמה, להופיע ליד שחקנים גדולים ומוכשרים בענף", הוא אומר. "אי אפשר לתאר את החוויה לשחק בחברת אודי כגן, שהוא שחקן ויוצר, דאנה איבגי, אבי קושניר והבמאית והיוצרת דנה פוליג. מדובר באנשים מדהימים, שחקנים מהדרגה הראשונה בארץ. הם מפרגנים ומעודדים, ועושים הרבה צחוקים במטבח".
על העונה השנייה של "משיח" הוא אומר: "כבר התחלתי לקרוא את כל הפרקים שבתסריט, ואת תפקידי בפרקים. כשחקן, חשוב לקרוא את התסריט, כדי שתחיה את הדמות. אני אדם מלא כשרונות ויכולות. בעבורי השמיים הם הגבול, ובכוונתי להמשיך להופיע. מצד שני, אני מעוניין להמשיך ולמלא את תפקידי בעירייה, וכבר ביקשתי מהעירייה לדחות את יציאתי לפנסיה לגיל 70. אני מקווה שאיענה בחיוב, ושאמשיך לשרת את התושבים. אני מקבל תגובות אוהדות והרבה פרגון ברחוב, בקניונים ובכל מקום שבו אני עובר. זה מעודד אותי מאוד, ודוחף אותי להמשיך ולהופיע".
נוסף על עבודתו בעירייה, בסרטים ובסדרות, אבנעים מוצא גם זמן לתרום לחברה. זה כ-30 שנה הוא מתנדב ביחידת הסיור של תחנת חדרה. "אני מתנדב בשעות הלילה, כדי לא לפגוע בעבודתי, ובנוסף, אני תורם מנסיוני בבתי הספר בעיר. הופעתי שלוש פעמים בעבודת סיום במגמת הקולנוע בתיכון עתידים באור עקיבא, ותמיד הסכמתי בכיף להופיע בבתי ספר".
3 צפייה בגלריה
ב"משיח" לצד אבי קושניר. "הוכחתי את עצמי" | צילום מסך
ב"משיח" לצד אבי קושניר. "הוכחתי את עצמי" | צילום מסך
ב"משיח" לצד אבי קושניר. "הוכחתי את עצמי" | צילום מסך
מאוהב בבמה
למרות הופעתו בסדרה שבה צפו מאות אלפי אנשים, אבנעים מעדיף לשמור על צניעות. "אני עוד לא מרגיש 'סלב' ועוד מוקדם לדבר על זה", הוא אומר. "אני מרגיש את עצמי כאדם שאוהב את תושבי אור עקיבא".
מה אתה מאחל לעצמך?
“מה שאני מאחל לעצמי זה הרבה בריאות ונחת, ושאמשיך למלא את תפקידי בעירייה. אני אוהב מאוד את הבמה, ובקשתי בחיים היא למות על הבמה, שהיא כל חיי".
אבנעים הוא אב לאירית, בת 43, וסב לשניים, רומי בן ה-11 וחצי ומייקי בן השבע. לדבריו, הוא מקבל עידוד רב מבני משפחתו וגם מעובדי עיריית אור עקיבא. "משפחתי גאה בי מאוד, בעיקר הנכדים. בני משפחתי תומכים בי בכל החלטותיי, ובכל מה שעשיתי בחיי, אם זה בכדורגל, בעירייה, בלימודים או במשחק".