2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
נועם גלייכר, מנכ"ל מייסד לגאסי סניור סולושנס, האוחזת מאגר של 700 מומחים גמלאים אקדמאים, מסביר מהם היתרונות שמספקים גמלאים אקדמאים לכל מעסיק בעת הזו.
1. לא רוצים משרה מלאה
גמלאים-אקדמאים עבדו במשרות בשכר בינוני ואף גבוה,הפנסיה שלהם מסודרת ולכן אינם מוטרדים בד"כ מענייני פרנסה. הם רוצים לעבוד לצורך עניין ומיצוי עצמי. הם ישקיעו את כל כולם ויהיו עובדים רציניים מסורים ונאמנים, אבל רבים מהם לא מחפשים משרה מלאה כבר. הם יעדיפו העסקה קצרת טווח, ללא יחסי עובד מעביד, או במשרה חלקית. כך אין הכרח להיכנס להתחייבויות העסקה קבועה למשרות מלאות.
2. היעזרו במנכ"לים הגמלאים
מנכ"לים ובכירים שפרשו, מואסים פעמים רבות בפנסיה אחרי תקופה קצרה ומבקשים לחזור לשוק כיועצים חיצונים. מנכ"ל כזה יכול לסייע לעסק במיוחד בתקופת המשבר הנוכחית כי הסיכוי שחווה משברים ויצא מהם גדול. כך יוכל המעסיק לקבל ניסיון וידע שנרכש בעשרות שנים ולעקוף טעויות שאינו צריך לטעות בהם בעצמו כדי ללמוד איך לצאת מהן. המנכל הפנסיונר יוכל לסייע להעמיד חזרה את העסק על רגליו בלי לקבל החלטות בתוך הפחדים והחששות. הוא יוכל לסייע איך לגייס מימון בשוק בעייתי, לשפר את הניהול ולתכנן אסטרטגיה ליציאה מהתקופה הקשה, והכל, כיועץ חיצוני בלבד, ומבלי לתפוס כסא בחברה.
2 צפייה בגלריה
נעם גלייכר, לגאסי seniors solutions.
נעם גלייכר, לגאסי seniors solutions.
נעם גלייכר, לגאסי seniors solutions.
(צילום: שגב יהודה)

3. מומחים בדרגי ביניים – לב ליבו של העסק
מעטים הם המנכ"לים הגמלאים. רוב הפורשים לגמלאות עבדו בדרגי הביניים וצברו ניסיון רב ורבים מהם מכירים תחומים רבים שנעלמו מהעולם ואינם מוכרים לעובדים הצעירים. בתקופה זו כדאי לקבל את סמנכ"ל המכירות המומחה, איש השיווק הוותיק, אנשי היצוא וכד' שיוכלו להיכנס באופן מהיר לתפקיד ולהביא ידע עשיר גם בתחומים פחות מוכרים ודרכים יצירתיות לעבודה.
בסופו של דבר, בתקופה הנוכחית, העסקת גמלאי אקדמאי מנוסה מספקת למעסיק יחס עלות תועלת גבוה ואפשרות לקבל עצות מדמוי ביל גייטס או וורן באפט בעלות של מומחה בעל תואר ראשון, לא תרצו?