השוק העירוני בחדרה נסגר בראשית השבוע (יום א') בהתאם להנחיות החירום החדשות. על פי התקנות המעודכנות לשעת חירום, נאסר על הפעלת שווקים פתוחים או דוכנים בשווקים אלה. במסגרת זאת, נסגר גם השוק בחדרה, שבימים כתיקונם הומה אדם.
1 צפייה בגלריה
השוק העירוני בתקופת הקורונה
השוק העירוני בתקופת הקורונה
השוק העירוני בתקופת הקורונה
(צילום: שירות מיינט)
הבסטות לממכר ירקות, פירות, פיצוחים ותבלינים שנכללות בתחום השוק העירוני אמנם נסגרו בשערי ברזל, אולם במדרכה ממול השוק, במרחק 2 מטרים, המשיכו החנויות לפעול כרגיל וביניהן חנויות לממכר אביזרים לבית, משקאות, טואליטיקה וגם ירקות ופירות.
בעל דוכן לממכר ירקות בשוק שלא פתח היום כמו חלק הארי של הסוחרים בשוק: "מבחינת התושבים המדרכה ממולנו היא חלק אינטגרלי מהשוק ואנשים הגיעו וקנו היום שם, כשאנחנו סגורים ונטולי יכולת להתפרנס".
הוא הוסיף: "כמובן שאני מבין את הצורך ואת תקנות משרד הבריאות בצמצום קהלים. אבל, לא ברור איך סגרו אותנו, והשאירו עסקים מרחק שני מטר מאיתנו שרק כביש מפריד ביננו. עיני לא צרה באף אחד והעסקים שם חברים שלנו וחלק מאיתנו. אבל כשהסופרמרקטים והמרכולים פתוחים, בעלי עסקים לידינו פתוחים, צורם שאנחנו מחוץ למעגל הפרנסה. אני מקווה בשביל החברים שלי שהם נערכו ליום מעונן כזה, זה הולך להיות לא קל".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "על פי הנחיות משרד הבריאות, השוק העירוני נסגר ביום ראשון".