עלייה חדה בנזקקים לסיוע בחבילות מזון, בפרויקט 'הקמחא דפסחא 'השנתי של עמותת 'מדעים ויהדות'. כמידי שנה, טרוד היו"ר הרב בנצי נורדמן במבצע רחב היקף במסגרתו נארזות מאות חבילות מזון ומשונעות לבתי הנזקקים.
השנה נתקל נורדמן במורכבויות שונות בפרוייקט ה'קמחא דפסחא' שלו בשל הקושי לגייס מתנדבים לשינוע ולאריזה בצל מגפת הקורונה. בנוסף, חלה עלייה בכמות המשפחות שזקוקות לסיוע במצרכים.
2 צפייה בגלריה
מתכוננים לקמחא דפסחא
מתכוננים לקמחא דפסחא
מתכוננים לקמחא דפסחא
(צילום המחשה: shutterstock)
היציאה המאסיבית של תושבים לחל"ת (חופשה ללא תשלום) ופיטורים הנובעים מהתפרצות המגיפה הוסיפה לדורשי החבילות. "לצערנו מספר רב של משפחות התווספו בזמן הזה למעגל האנשים שזקוקים לעזרה במצרכים כתוצאה מקשיים הנובעים מבידודים, פיטורים או יציאה לחופשות ללא תשלום", הסביר נורדמן. "יש גם משפחות שלאו דווקא זקוקות לכך מבחינה כספית אלא מבחינת תשומת לב ואכפתיות וגם את זה אנחנו מביאים בחשבון".
הרב נורדמן אף הסביר כי בעבר התקיימו האריזות בהאנגר ענק בשיתוף פעולה עם 'מפעלות הרב גרוסמן', אולם השנה בשל האיסור בהתכנסויות, שלב האריזה מורכב מתמיד: "יש לנו בתוך בית הספר מדעים ויהדות אנשים טובים שהתגייסו, אדם אחד או שניים מצויים בכיתה ואורזים.
2 צפייה בגלריה
הרב בנצי נורדמן
הרב בנצי נורדמן
הרב בנצי נורדמן
(צילום: אלבום פרטי)
"יש יחידה בצבא שהתגייסה לארוז לנו, ושיתוף פעולה של יס"מ שישנעו את החבילות למשפחות. אנחנו עומדים בפני המאסה המרכזית של חבילות שיגיעו אלינו ביום א' בשבוע הבא".
נורדמן סיכם: "אני מבקש מהציבור החדרתי להתגייס ולסייע בשינוע החבילות. המתנדבים לא יצטרכו אפילו רכב כיוון שיש לנו שיתוף פעולה בנושא זה עם עיריית חדרה. אנחנו נמגן את הנהגים מכף רגל ועד ראש בצמוד להוראות הבטיחות ונשמור על בטיחותם המקסימלית. רק ערבות הדדית תסייע לנו לעבור את התקופה הזו".