העולם אולי השתנה, אבל את כוחות היצירה לא ניתן לעצור. בהמשך למגמה של פסטיבלים גדולים מהעולם, פסטיבל דוקאביב, בשיתוף יס דוקו ו- HOT8, שמח להשיק את דוקוסטרים - תוכנית סטרימינג אוצרותית המציגה מגוון סרטי דוקו בינלאומיים בולטים מהשנים האחרונות לצד יצירה דוקומנטרית מקומית, הכוללת סרטי ביכורים מהשנה החולפת.
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרט PULP
מתוך הסרט PULP
מתוך הסרט PULP
( Chris Harris - Pistachio Pictures )
במשך עשרה ימים (13-23.5.20) ניתן יהיה לצפות באתר פסטיבל דוקאביב במגוון הסרטים, בכל שעות היום ובתשלום סמלי לצפייה - וכל זאת מבלי לצאת מהבית. כל ההכנסות מצפיות בסרטים הישראלים יועברו ישירות ליוצרים.
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "קינגמייקר"
מתוך הסרט "קינגמייקר"
מתוך הסרט "קינגמייקר"
(יח"צ)
הסרט "קינגמייקר", של הבמאית המוערכת לורן גרינפלד, יוצג בבכורה. הסרט מספר את סיפורה הלא ייאמן של הרודנית הפיליפינית אימלדה מרכוס וניסיונה לחזור לעמדת כוח אחרי הדחתה (ישודר ב16 ביוני ב-HOT8). במאית הסרט תשתתף בשיחת וובינר מיוחדת לצופי דוקוסטרים.
עוד בין הסרטים ניתן יהיה לראות את זוכה פרס השופטים של פסטיבל סאנדנס – "מאורת הזאבים" (במאית הסרט קריסטל מוסל אף היא תקיים וובינר), סרטם של ג'והן מאלוף וצ'רלי סיסקל "לגלות את ויויאן מאייר", "פאלפ: סרט על אהבה, מוות וסופרמרקטים", שהוא לא פחות מאשר סרט פולחן (וגם כאן יתקיים וובינר עם במאי הסרט), "הסרט השמח" - יצירה ייחודית מעוררת השראה (בנוסף לראיון אונליין עם מעצב-העל סטפן סגמייסטר שהוא מוקד הסרט), "הבלדה של ג'נסיס וליידי ג'יי" בכיכובה של ג'נסיס פ. אורידג' שנפטר/ה מוקדם יותר השנה, ועוד.

סרטי הביכורים הישראלים שיוצגו הם: "אנג'ליקה" של דן פאר; הסרט המדובר "גולדה" של שגיא בורנשטיין, אודי ניר ושני רוזנס; "הדברים הקטנים" של הבמאית מיכל אהרונסון; "זונה כמוני", על סחר בנשים בישראל, של יעל שחר ושרון יעיש; "ילדי האשראם" של יהונתן אופק; "לבנטינית", הסרט של רפאל בלולו על המשוררת ז'קלין כהנוב; "לתפוס את יהושע" של שי פוגלמן; "מחר כבר עבר" של בועז גולדברג, על חייו ומותו של המוזיקאי צ'רלי מגירה; "פתח את הפה" של הבמאית תמרה ממון; והסרט "האחות של מוסוליני" של ג'ונה סולימן, שזכה בפרס לסרט הביכורים בדוקאביב.

במסגרת דוקוסטרים יתקיימו מגוון של אירועי אונליין, שיחות וובינר עם יוצרים המציגים בדוקוסטרים והקדמות של אורחים לפני חלק מהסרטים. ברוח התקופה - כל הסרטים יהיו זמינים באתר דוקאביב, בדגש על גישה קלה ונוחה לתפעול לטובת חוויית צפייה מיטבית.
"החלטנו בדוקאביב לא לקפוא על שמרינו ולהמשיך לעשות את מה שאנו אוהבים לעשות, להביא לקהל סרטים שנבחרו בקפידה", אומרת קרין ריבקינד סגל, המנהלת האמנותית. "אנו מיישרים קו עם הנעשה בעולם הקולנוע ומנגישים תוכן נהדר לקהל היושב בביתו. אנו מתגעגעים לבית הקולנוע אך רואים בבמה זו הזדמנות להגיע גם לקהלים חדשים, הרחוקים ממרכזי תרבות".

לוח האירועים

מאורת הזאבים - הבמאית קריסטל מוסל בשיחה עם מרצה וחוקר הקולנוע ד"ר אוהד לנדסמן. יום ד,21.5 בשעה 19:00.
קינגמייקר - הבמאית לורן גרינפילד בשיחה עם מרצה וחוקרת הקולנוע ד"ר לליב ממלמד. יום ה, 14.5 בשעה 20:00.
הדברים הקטנים - הבמאית מיכל אהרונסון בשיחה עם מרצה וחוקרת הקולנוע תמי ליברמן. יום א 17.5 בשעה 19:00.
גולדה - יוצרי הסרט בשיחה עם מרצה ומבקר הקולנוע ד"ר שמוליק דובדבני. יום ב 18.5 בשעה 19:00.
הסרט השמח - המעצב סטפן סגמייסטר בשיחה עם האוצר ומייסד מגזין פורטפוליו, יובל סער. יום ג 19.5 בשעה 19:00.
PULP - הבמאי פלוריאן הביכט בשיחה עם הבמאי דן שדור. שבת 16.5 בשעה 22:00.
זונה כמוני - הבמאיות שרון יעיש ויעל שחר וגיבורת הסרט צ'ילה עזרא בשיחה עם הפרוגרמר וחוקר הקולנוע ניר פרבר. יום ד 20.5 בשעה 19:00.
מחיר: 10 שקלים להקרנה בודדת ו-80 שקלים לצפייה בכל הסרטים בתכנית. לאתר הפסטיבל לחצו כאן.