"פסטיבל ויראלי", יפתח ביום ראשון הקרוב ה- 12.4 ויימשך שלושה ימים עד ה-14.4(כולל) - חול המועד פסח, ויתנהל כולו אונליין בפייסבוק, בזום וביוטיוב. הפסטיבל הינו יוזמה התנדבותית של אמנים ואמניות שחברו יחד על מנת להציג עבודות המתמודדות עם הסדר החדש שנוצר והאינטימיות החדשה שמאפשרת התקשורת בין המסכים. בין המציגים, יותר מ-30 אמנים מתחומי האמנות הפלסטית, המחול, התיאטרון והספרות: שהרה בלאו, לילך דקל אבנרי וקבוצת פאתוס מאתוס, אורי שפיר, רות פתיר, עפרי כנעני ועוד רבים אחרים.
את הפסטיבל אוצרים האמנים: ד"ר ליאור זלמנסון, המייסד והמנהל האמנותי של פסטיבל פרינט סקרין לתרבות דיגיטלית, ניצן כהן, אשר בימים כתיקונם מנהל אמנותית את פסטיבל תמונע ופסטיבל א-ז'אנר, ארז מעין שלו, לשעבר המנהל האמנותי של פסטיבל אינטמדאנס ומיה מגנט, שמנהלת את אינטימייק, קהילה העוסקת באינטימיות דיגיטלית.
"מגפת הקורונה משנה את העולם, מבודדת אותנו וסוגרת אותנו בבתים. כל תחומי החיים שלנו מושפעים מהמצב ומהשינויים שקורים כל רגע ואי-הודאות לגבי ההווה והעתיד מכרסמת לנו בנפש ובמחשבה", אומר ליאור זלמנסון. "עולם האמנות והתרבות על מוסדותיו הפיזיים משותק אך זו תקופה חשובה מאין כמותה ליצור, למען האנושות - למען החברה, למען השפיות. מאחר ואנחנו מכונסים בבתים ומתקשרים דרך טכנולוגיות דיגיטליות ורשתות חברתיות, אנחנו מאמינים כי זו העת להפנות את הזרקור לאמנות המופע הדיגיטלי".
1 צפייה בגלריה
רק בהצבעה
רק בהצבעה
רק בהצבעה
(צילום: אפרת שטינלאוף )
בין מופעי הפסטיבל תוכלו לראות את שהרה בלאו ב"פסיכומיסטיקה" פרפורמנס מיסטי יצירתי שבודק את הקשר הלא מודע שבין מיסטיקה וכתיבה. המופע יכלול משתתף אחד, בעיה אחת ללא פתרון, עשרים ושניים קלפי טארוט, תרגיל כתיבה אחד ומוכנות של המשתתף לצלול למעמקי הנפש ולהקשיב למה שימצא שם, הוא ימצא ויכתוב את זה.
היוצר גלעד ירושלמי יציג את #touchscreen2020 שהיא למעשה הזמנה לציבור לנסות לייצר את הדבר הכי קרוב למגע עדין ואנושי דרך המסך ולהתנסות חוויה פרטית ואינטימית במרחב קולקטיבי.
המופע "מאיץ חלקיקים" של מירי סגל יתנהל מתנהל בפורמט זום כאשר כל המשתתפים בעבודה מקבלים רקע וירטואלי להורדה המורכב מתמונותיו של מישהו אחר. בכל רגע נתון שניים מהמשתתפים מוצאים את עצמם מוקרנים כחלק מהעבודה בתוך אותו מרחב וירטואלי, במרחב הזה הם יכולים למשש אחד את השני וירטואלית ויכולים להחליט לשמור על ריחוק.
אילאיל סמל ויניב סגל יזמינו את הקהל כל איש בביתו ובידודו, לגרש את ה״דיבוק״ שדבק בנו.
״דיבוק״ לפי המסורת היהודית הוא תופעה בה רוח רעה חודרת אל הגוף החי ומשתלטת עליו. בימים בהם העולם כולו דבוק ומדובק, אין ברירה אלא לחזור לזירת הפשע – הגוף שלנו. במהלך הטקס נבצע מגוון פעולות טיהור שבוצעו על-ידי דורי דורות של חכמים, באמצעים שלנו. נדליק נרות, נישא תפילות, נפתח ברזים, נרקוד כאילו השמיים מסתכלים, ונתוודה על החטאים שלא סיפרנו לאיש. בסופו, אולי נצא לחופשי.
אם מתחשק לכם לחזור לספסל הלימודים, אבל מהבית, אתם מוזמנים ל"רק בהצבעה - למידה מרחוק" של אפרת שטינלאוף. במרתון התגבורים תלמדו שיעורים שיגרמו לכם לשאול שאלות העולות מהתקופה בה כולנו מסוגרים בבתים ונפגשים עם המורים דרך הזום.
לפרטים מלאים על הפסטיבל ועדכוני שעות לחצו כאן.