חטיפים מהטבע - פשוטים, זמינים ובעיקר מלאי בריאות. רביעייה משובחת של תורמוס, פול, שקדים וחומוס, לא היבש המוכר אלא הירוק שמגיח ממש עכשיו לעונה קצרה ומאוד כדאי להשיג וליהנות ממנו. לרוב בשווקים ערביים ובחנויות מבינות עניין.
2 צפייה בגלריה
חטיפים
חטיפים
חטיפים
(צילום: ריאן)
מלבד החומוס הירוק, השאר הם חומרי הגלם הפשוטים ביותר. כדאי להקפיד שיהיו איכותיים. אני מעדיף לקנות בחנויות טובות לתבלינים וקטניות עם תחלופה ומודעות לטריות. חבל להשקיע בפול או תורמוס ישנים שישבו מי יודע כמה זמן על המדף, ויש ההבדל בתוצאה.
ההכנה די פשוטה, לא מצריכה ידע עמוק בבשלנות. כולם מלאי בריאות (במיוחד התורמוס), ויותר מכל - הם פשוט טעימים ומהנים, נטולי רגשות אשמה או פשרה, מעין מאזות לצד בירה או כל אלכוהול שאוהבים וגם סתם מול הטלוויזיה. את התורמוס והשקדים מגישים קר, את הפול מגישים חם ומתובל, ואת החומוס הירוק קלוי.

חטיף פול ענק

300 גרם פול יבש - מהסוג הענק
לימון
מלח גס, כמון
שום כתוש
צ'ילי גרוס
שמן זית
אופן ההכנה:
משרים את הפול שלושה ימים בהרבה מים, מחליפים את המים מדי יום. שוטפים ומסננים ומבשלים במי מלח, סוחטים את הלימון ומוסיפים לסיר את המיץ ואת שני חצאי הלימון (עם הקליפה) ומבשלים על אש בינונית כשעה וחצי או עד לריכוך. מגישים חם או חמים ומתבלים. אפשר עם מלח גס ואפשר להוסיף מעט כמון, שום כתוש, לימון ושמן זית מעל. לאוהבי החריף - גם מעט פפריקה חריפה או צ'ילי גרוס.

תורמוס

500 גרם תורמוס
כף שטוחה מלח גס
אופן ההכנה:
התורמוס דורש קצת יותר השקעה ותשומת לב מהאחרים, אבל הוא מהבריאים שיש. משרים את התורמוס ללילה בהרבה מים, מסננים, מעבירים לסיר ומבשלים עם מים עד כדי כיסוי למשך שעה, מסננים ושוב משרים ללילה נוסף. למחרת מסננים ושוב מבשלים עם מים עד כדי כיסוי, הפעם לכ־3 שעות. תחילה מביאים לרתיחה, מנמיכים אש ומבשלים עד כדי ריכוך שמאפשר לחיצה ושחרור מהמעטפת (קליפה).
מסננים, מעבירים לקערה. ממיסים כף מלח עם ליטר מים ויוצקים מעל. שומרים במקרר עם הנוזלים, עדיף במכל זכוכית. נשמר כשבועיים במקרר.
מגישים קר ללא הנוזלים. אפשר לפזר מעט מלח מעל, במסורת המצרית גם מעט צ'ילי וכמון.
2 צפייה בגלריה
פשוטים, זמינים ומלאי בריאות
פשוטים, זמינים ומלאי בריאות
פשוטים, זמינים ומלאי בריאות
(צילום: ריאן)

חומוס ירוק

חצי קילו חומוס ירוק - תרמילים קטנים ירוקים
כוס מים
כף מלח
אופן ההכנה:
בתבנית מרופדת בנייר אפייה מפזרים את תרמילי החומוס הירוקים בשכבה אחידה, ממיסים את המלח במים ומרטיבים בעדינות את התרמילים. לא משתמשים בכל כמות המים והמלח (כמחצית עד שני שליש). מעבירים לתנור שחומם מראש ל־160 מעלות לכ־20 דקות, מוציאים ומפזרים שוב מעט ממי המלח. מערבבים ומחזירים לתנור לכ־10 דקות נוספות או עד שהחומוס קלוי יפה ורך (בודקים וטועמים). מגישים חם.

שקדים יבשים במים

300 גרם שקדים
מלח גס
אופן ההכנה:
משרים את השקדים במים רותחים עד כדי כיסוי למשך לילה (12 שעות). ממשיכים עוד כיומיים-שלושה, כשכל יום מחליפים את המים.
שומרים במקרר עם הנוזלים, עדיף בצנצנת זכוכית. נשמר כשבוע-שלושה. מגישים קר ללא הנוזלים בצלוחית קטנה ומפזרים מעט מלח גס מעל.