כדאי לדעת כי "הטבח" זכתה למיליוני צפיות והיא עוררה אמוציות ותגובות רבות ברשת, על פי חברת yes הסדרה הגיעה למקום ה-5 ברשימת הסדרות הנצפות ביותר בשידורי הלוויין. טרם עליית הסדרה לשידור בארץ, היא התקבלה כמועמדת בפסטיבלים מובילים לטלוויזיה ולקולנוע באירופה, ודן תורן קטף את פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הסדרות של ברלין.
תקציר העלילה
"הטבח" עוקבת אחר איש משפחה בשם נמרוד אוחנה (גורי אלפי) המחליט לעזוב את הקריירה שלו בהייטק ולעבור הסבה מקצועית לטבח. נמרוד עובר את ההסבה המקצועית במסעדה של אחד השפים המובילים בתל אביב, השף דורי (גל תורן), השף הידוע מתגלה כטיפוס יהיר, רודף שמלות וצמא שליטה שסובל מתכונות הרסניות ומהתמכרות לסמים. העלילה מתמקדת בעיקר בשתי הדמויות המרכזיות – נמרוד ודורי, ובמערכת היחסים הנרקמת ביניהם.
נמרוד מתאהב בעבודתו ומוצא בה ריגושים רבים, במהלך עבודתו הוא מתאהב בשרה (יעל אלקנה) ומתחיל ביניהם רומן סוער למרות היותו נשוי לאפרת (קרן ברגר), עמה הוא מגדל שת בנות משותפות.
העבודה במטבח המסעדה רוויה ביצרים ומריבות, במיוחד עקב התנהלותו של השף הסלב דורי. השף מרבה לריב עם צוות עובדיו, הוא נחשד גם בהטרדה מינית של אחת מהמלצריות העובדות במקום, ובמקביל לכל התככים והמריבות דורי מפתח רומן עם אלונה (רומי אבולעפיה), אשתו של חברו הטוב מיכה (דורון צברי), ובמקביל הוא מנהל רומן עם שרה, לכן נמרוד מפתח קנאה כלפיו.
1 צפייה בגלריה
כל מה שרציתם לדעת על סדרות
כל מה שרציתם לדעת על סדרות
כל מה שרציתם לדעת על סדרות
(צילום: pixabay )
למעשה, הדמות היחידה בסדרה שמצליחה לרסן את השף הסלב היא שותפתו לעסק, בחורה בשם אסנת (רתם סלע). אסנת מצליחה לנהל את דורי, לרסן את התכונות ההרסניות שלו ולהעמידו במקום בעת הצורך.
העלילה מתמקדת בעולמות השונים והנפרדים של דורי השף הסלב ושל נמרוד שמתחיל את צעדיו הראשונים בתחום המסעדנות. דורי מחליט לקדם במהירות את נמרוד, אך במקביל הוא רודף אחר שרה והיא מתקרבת אליו, לכן דורי מחליט להפוך אותה לשפית הראשית של המסעדה והוא מנצל את הזמן החופשי כדי לעסוק בשיפוט בתוכנית ריאליטי לבישול יחד עם השף ישראל אהרוני. בפרק האחרון בעונה הראשונה, העלילה קופצת קדימה ומתגלה כי לאחר כמה חודשים אסנת הנמצאת כבר בהריון מתקדם שולטת ביד רמה במסעדה לאחר שדורי מואשם בהטרדה מינית של המלצרית במקום.
יצירה מקורית ומעניינת עם דמויות מורכבות ומרתקות
"הטבח" זכתה להצלחה כבירה בישראל בגלל ליהוק מעולה, צילומים מרגשים על ידי הצלם הידוע גיא רז, הניואנסים המעניינים בין הדמויות והמשחק המצוין. הסדרת מתארת מצבים פשוטים ויומיומיים יחסית שכולם מכירים מחייהם, והעלילה מתמקדת ביחסים הבין אישיים המתפתחים בין הדמויות השונות. כדאי לדעת כי יש בסדרה הרבה ניבולי פה לכן היא פחות מתאימה לילדים.
הסדרה עצמה צולמה במסעדה הידועה של רושפלד, המסעדה נסגרה לפני מספר שנים ויש בה ציוד יקר ערך ואותנטי שיובא במיוחד מפריז. האווירה והעיצוב במסעדה תורמים לחוויית הצפייה, וגם הדמויות אותנטיות ומשקפות את מצבו של הגבר הישראלי הטיפוסי.
אם טרם צפיתם בעונה הראשונה – כדאי לכם לנצל את סוף השבוע הקרוב לבינג' מהנה, ולבטח גם אתם תמתינו לעלייתה של העונה השנייה, שצפויה להיות טובה ומושקעת בדיוק כמו העונה הראשונה.