נעים מאוד, שמי מרטין בוקסדורף, ב15 השנים האחרונות אני מטפל במשכנתאות של אנשים שנמצאים בפשיטת רגל (חוץ בנקאי) או של אנשים שהם אחרי פשיטת רגל. (משכנתא בבנקים, כמו כל אחד אחר) צברתי אלפי דעות התנהלות מול הבנקים, כאשר אני מייצג פושטי רגל. אני רוצה לתת את כל המידע החשוב ביותר שיעזור לעם לחזור לחיים תקינים אחרי פשיטת רגל. קריאה נעימה:
1 צפייה בגלריה
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
(צילום: יח"צ)
להוציא דוח נתוני אשראי - היום דוח נתוני אשראי זה כנראה הכלי החשוב ביותר שיש. זה דוח שנותן תמונהמלאה של ההתנהלות הפיננסית שלכם בשנים האחרונות. זה ברור שאצלכם בדוח לא יהיה שום דבר טוב. מובן. המטרה היא לוודא שבנק ישראל קיבל דיווח על כך שהחובות שלכם כבר נסגרו. הרי הבנקים לא תמיד טורחים לדווח לבנק ישראל שהחוב נסגר וקורה לפעמים שאדם קיבל הפטר לפני שנה והדוח שלו מבנק ישראל מציין שעדיין יש לו חובות פותחים. אז קודם כל לבדוק ולטפל.
לפתוח חשבון בנק פעיל ומהר. בלי סיפורים ובלי המצאות. אין שום סיבה שלא יהיה לגם חשבון בנק פעיל. תבינו משהו, העולם היום צועד למקום של מידע שקוף בין כל הגורמים הפיננסיים כולם. נגמרו הימים שאדם יכול לחיות ללא חשבון בנק פעיל. זה כבר לא קיים. אז לפתוח חשבון בנק ולהתחיל להעביר אליו את המשכורת שלכם בצורה מסודרת. אין דבר כזה לעבוד בשחור, אין דבר כזה להעביר את המשכורת לחשבון האישה- אין כזה דבר. אתם ברגע זה מתחילים להעביר את המשכורת או את ההכנסות של העסק לחשבון בנק שנמצא על שמכם. אני מדגיש חשבון על שמכם. המטרה היא להתחיל להופיע במערכת הפיננסית. כדי להתחיל לצבור רישומים שהם חיוביים. @ עכשיו שניה אחת חוזרים אחורה. זוכרים שדיברנו על דוח נתוני אשראי? אז כדי שהדברים יהיו פשוטים, קיים ציון בין 0-1000 שמתבסס על הנתונים הקיימים בדוח נתוני אשראי. הכי גרוע זה 0 והכי טוב זה כמובן 1000. מה הדבר שהכי משפיע לרעה על הציון הזה? היעדר נתונים.
מה הכוונה? הכוונה היא למצב שבו בודקים אדם ואין שום נתונים עליו. כלומר אי אפשר למדוד אותו בכלל. אז עכשיו שאנחנו מבינים את זה, כל המטרה שלנו אחרי פשיטת רגל היא ליצור מצב שבו קיימים נתונים כל שהם לגביכם. זה למעשה נקרא דירוג אשראי וזה מה שאנחנו צריכים לבנות.
ממשיכים. איך יוצרים נתונים? הדבר שיוצר נתונים הוא למעשה עמידה בהתחייבויות. כלומר, צ’קים, הוראות קבע, הלוואות וכרטיסי אשראי. זה הדרך לחזור לחיים פיננסיים תקינים. בדרך כלל אחרי פשיטת רגל, קשה מאוד לקבל את הדברים האלו, מה שכן יחסית פשוט זה הוראות קבע. הדבר הראשון שעושים לאחר פתיחת החשבון הוא יצירה של הוראות קבע מהחשבון. חשמל, מים, ארנונה, תרומות לצדקה, לא משנה מה- העיקר שיהיה כמה שיותר הוראות קבע מהחשבון. במקרה הזה הוראות הקבע יהיו הגורם המציל, הן יעזרו לכם לצבור דירוג ולהיות רשומים במערכת הפיננסית. זה חובה חובה חובה.
להתחיל לחסוך כסף: אני לא מדבר עכשיו על הרבה כסף, אבל הוראת קבע לחיסכון היא דבר חובה לחלוטין. כמה מאות שקלים בכל חודש- אתם חייבים לחסוך. חייבים.
למה? הסיבה היא מאוד פשוטה, בשלה הבא כאשר תרצו לבקש צ’קים , תוכלו להציע לבנק לשעבד את החיסכון הזה תמורת הצ’קים. השיעבוד הזה נותן לבנקים ביטחון בזה שאתם לא תשתוללו עם הצ’קים ותגרמו נזל לבנק.
מרטין בוקסדורף הוא מומחה משכנתאות לפושטי רגל בהווה ובעבר.
0508116397 או- maratbok@gmail.com