לפני 12 שנים, כשהריאליטי עוד היה בחיתוליו, לקחה חנה רטינוב (28) מחולון הימור, ובגיל 16 בלבד החליטה להשתתף בעונה הראשונה של תוכנית הדוקו־ריאליטי "מחוברות".
5 צפייה בגלריה
חנה רטינוב
חנה רטינוב
חנה רטינוב
(צילום: קובי קואנקס)
חמושה במצלמת וידאו ובלי טיפת ידע על השואו ביזנס, היא תיעדה את חייה כמתבגרת מבולבלת, שחווה אהבה ראשונה ולבטים של כל טינאייג'רית, רק שבניגוד לרובן היא עשתה את זה בפריים טיים.
קראו גם:
"באותה תקופה אף אחד לא הכיר את זה, לא היו סדרות של ריאליטי ולא תוכניות דוקומנטריות מהסוג הזה", היא נזכרת השבוע. "כשלא יודעים למה הולכים אז גם אין חששות ופחדים. בפועל לא היה לי מושג איך זה באמת ייראה. למעלה משנה הסתובבתי עם מצלמה ורק בגיל 17 גיליתי מה התוצאה הסופית. וזה היה מדהים".
5 צפייה בגלריה
חנה רטינוב. "אני אוהבת את החיים שלי שקטים ורגועים"
חנה רטינוב. "אני אוהבת את החיים שלי שקטים ורגועים"
חנה רטינוב. "אני אוהבת את החיים שלי שקטים ורגועים"
(צילום: קובי קואנקס)
רטינוב עדיין מתגוררת בחולון. היא קוסמטיקאית עסוקה, נשואה כבר חמש שנים לחיים אסולין, יועץ קולינרי, אמא לילד בן ארבע ובחודש התשיעי להריונה.
איך מגיעה ילדה בת 16 ללא כל רקע להשתתף בתוכנית חושפנית כזו?
"ממש במקרה. מלהקת של התוכנית חיפשה בני נוער והסתובבה סביב תיכון 'עתידים' בחולון. חברות שלי המליצו לה לדבר איתי, וככה הכל התחיל.
"ההורים שלי אנשים זורמים אז הם הסכימו. בהתחלה היססתי אבל חברה מאוד עודדה אותי. תיארו את זה כמו בלוג פרטי, אז זה נשמע לי כמו חוויה מעניינת. רק שנה אחרי שסיימנו לצלם הקרינו את התוכנית ואז ראיתי בפעם הראשונה איך הכל נראה מבחוץ".
איך זה נראה?
"מצד אחד זה היה שוק, כי אני לא אוהבת לראות את עצמי מהצד. מצד שני זה יצא כל כך אמיתי ויפה ונהניתי מכל רגע. אלו היו ימים בלי רשתות חברתיות, לכן לא יכולנו לצפות את הבאז שתיצור התוכנית.
"לשמחתי הפידבקים היו רק חיוביים ומפרגנים. חלק מהמשתתפות הבוגרות יותר ספגו אש, אבל כלפיי היתה יותר חמלה. אני רואה את הביקורות שיש היום כלפי תוכניות וזה מזעזע, הרוב שליליות. בתקופה שלי זה היה אחרת, אנשים באמת הרגישו שנכנסנו להם ללב".
5 צפייה בגלריה
רטינוב ב"מחוברות"
רטינוב ב"מחוברות"
רטינוב ב"מחוברות"
(צילום מסך מהיוטיוב)
התעסקת הרבה באהבה. עיקר המיקוד היה במשולש רומנטי בינך לבין חברתך ובחור נוסף.
"נכון. כבר כשהסדרה שודרה המצב היה אחרת, אני ואנג'לינה כבר היינו במערכות יחסים אחרות וכל הסיפור הזה היה זיכרון רחוק. כשראיתי את זה הרגשתי קצת מבוכה, אבל בדיעבד אני מבינה את עצמי, אין מתבגר שלא מרגיש אהבה ראשונה ולרוב גם אהבה נכזבת, זה חלק מהגדילה שלנו ובגיל הזה כל דבר נראה דרמטי.
"היום אני צוחקת על זה אבל אז זה הרגיש לי כמו סוף העולם. אני חושבת שבאמת הבאתי את עצמי למצלמה, לכן אנשים כל כך התרגשו. זה היה הכי טבעי שאפשר, בלי העמדות פנים וזה גם הצטלם ככה. אגב, עד היום נשארנו חברות טובות. לאורך כל החיים הדרכים שלנו מצטלבות. למדנו יחד בעתידים והיום אנחנו גרות אחת ליד השנייה ובקשר טוב. לגבי רועי, הוא חזר בתשובה זמן קצר אחרי התוכנית, אין לי מושג מה קורה איתו וגם אין לי דרך לברר כי הוא חרדי בלי חשבונות ברשתות חברתיות".
5 צפייה בגלריה
רטינוב. "נהניתי מכל רגע"
רטינוב. "נהניתי מכל רגע"
רטינוב. "נהניתי מכל רגע"
(צילום: קובי קואנקס)
חייה של רטינוב השתנו מן הסתם אחרי שכל המדינה צפתה מקרוב בחייה הפרטיים.
"זה היה מדהים. קודם כל שמחתי להיפטר מהמצלמה כי היא כבר הפריעה לי. אנשים זיהו אותי, בעיקר בתל אביב, ביקשו חתימות ותמונות. קיבלתי המון הצעות, שערים של מגזינים, אודישנים וגם תפקיד בסדרה 'עספור'. אבל עם הזמן הרגשתי שזה לא בשבילי. למרות ההחלטה להשתתף בתוכנית כזאת, אני אדם מאוד פרטי באופי שלי ובתחום הזה אין שום דרך להפריד בין העבודה לחיים האמיתיים.
"את לא יכולה לסיים לצלם בצהריים ואז פתאום להפוך לאדם אנונימי, יש לזה מחיר שלא ממש התאים לי. עם הזמן זה דעך כי לא טיפחתי את זה, התאים לי לחזור לחיי השקטים והרגועים. רציתי להיות עצמאית ולעבוד עם אנשים, כי חשוב לי להיות אדון לעצמי. למרות שאני אדם טוטאלי, אני צריכה להיות זאת שתקבע את הגבולות ובשואו ביזנס אין את זה. למדתי מקצועות יופי, הוצאתי תעודת קוסמטיקאית והתחלתי לעבוד עם אמא שלי בעסק שלה, 'סלון מריאנה'.
"מדי פעם אנשים עוד מזהים אותי, למרות שהתבגרתי והשתניתי. עד היום אנשים אומרים שהם מזהים את הקול שלי, כנראה שיש לו סאונד שונה. בני הזוג שיצאתי איתם מעולם לא ראו את הסדרה, גם בעלי לא צפה בה עד היום".
צפית בעונה החדשה?
"הייתי בהשקה ושם הראו שני פרקים, אבל עדיין לא השלמתי את שאר הסדרה. דור רפאלי ועברי לידר נראו לי מאוד מודעים לעצמם, הם היו סגורים והדפו כל ניסיון לשיחה מעמיקה יותר. זה לא נראה אותנטי, אבל אני מכירה את אנשי ההפקה, אין לי ספק שהם יוציאו מהם את האמת".
מניסיון?
"כן. אני זוכרת שכשהיה לי קשה להיפתח, הם היו מתרכזים דווקא בעניין הזה, כי רצו לראות את הדברים המשמעותיים. בגדול צפיתי בשאר העונות ומאוד אהבתי את מה שראיתי, אבל אין ספק שהיום זה אחרת. בעונה שלנו לא היה לנו מושג מה יקרה, לכן הכל היה מאוד טבעי.
"היום אנשים שמגיעים לריאליטי יודעים למה לצפות. הם באים מוכנים מראש עם דמות, חושבים על כל מילה שיוצאת להם מהפה ועל ההשלכות שלה, הכל מאוד פוליטיקלי קורקט, בלי שום דבר קיצוני או חריג. אין מצב לראות מתמודד נטול חסמים ומסכות. אני לא חושבת שהם באמת מסוגלים להתנתק מהעובדה שמצלמים אותם ולהתמסר לחלוטין. כל ריאליטי זה קצת הצגה, כי אנשים לא מצולמים במקום הטבעי שלהם עם החיים הרגילים שלהם.
"בכלל זה משהו שאני רואה בכל מקום. היום בני נוער מעלים סטורי, שזה כמו מחוברים בקטן, כי הם מתעדים את עצמם, אבל זה שונה לחלוטין ממה שאני חוויתי כי זה לא תיעוד אמיתי. אנשים מעלים לייב ממסעדות, מחופשות ומבילויים עם חברים, אף אחד לא פותח את הסטורי באמצע ריב עם ההורים או החברים או בשעת משבר. הרשתות החברתיות נותנות מצג שווא של חיים של אנשים, אלו רק חתיכות קטנות מהחיים שלהם, זה מה שהם בחרו להראות, בלי להציג את הרע".
5 צפייה בגלריה
חנה רטינוב. "קיבלתי הצעות לאודישנים ולשערים של מגזינים"
חנה רטינוב. "קיבלתי הצעות לאודישנים ולשערים של מגזינים"
חנה רטינוב. "קיבלתי הצעות לאודישנים ולשערים של מגזינים"
(צילום: קובי קואנקס)
ואם כבר מדברים על התרחשויות בזמן אמת, גם רטינוב חוותה רגעים קשים במהלך מבצע "שומר החומות", ובשיאם ירוט של קאסם, שפגע באוטובוס ברחוב סוקולוב, סמוך לעסק המשפחתי שלה. האוטובוס התלקח וגרם לנזקים כבדים לעסקים מסביב.
"העסק שלנו אמנם לא נפגע אבל אלו היו ימים מאוד קשים", היא אומרת. "הגעתי לכיכר ויצמן וראיתי אנשים שבורים. אנשים חזקים שתמיד מרימים את הראש פתאום נראו בשפל. הגענו למבצע שומר החומות סחוטים, אחרי שנת קורונה קשה שפגעה בכל העסקים. אלו היו ימים נוראיים של חרדות ואני שמחה שהם מאחורינו. הגענו למצב שכולנו כמהים לשגרה. כמו שאמרתי, אני אוהבת את החיים שלי שקטים".
אז לא נראה אותך שוב בריאליטי?
"אם תגיע הצעה להיכנס לבית 'האח הגדול', אני בהחלט אשקול את זה בחיוב".