1 צפייה בגלריה
קבוצה מגובשת. מית'ר נירים חדרה
קבוצה מגובשת. מית'ר נירים חדרה
קבוצה מגובשת. מית'ר נירים חדרה
קבוצת נערים ממית"ר "נירים" בחדרה השתתפה במסע השנתי של עמותת "נירים שכונות", שנמשך 4 ימי שטח בהשתתפות כ-60 בני נוער מ-10 ערים שונות מרחבי הארץ.
המסע התנהל בהובלת מנהל עמותת "נירים שכונות" דן בן גיגי, כאשר את הקבוצה מחדרה מלווים אנשי צוות, חונכים מכפר הנוער "נירים" והמתנדב איתן, אשר אותו כינו הנערים לאורך המסע "אבא". בסך הכל מנתה הקבוצה מחדרה 16 איש והיוותה את אחת הקבוצות הגדולות שהצטרפו למסע השנתי.
המסע היה אחד מאירועי שיא של פעילות המית"ר, אשר במסגרתה מתנסים הנערים בחוויה של הימצאות בשטח על כל המשמעויות הנלוות: הבערת אש ללא גפרורים, ניווט בחשיכה, פעילות out door, הכנת אוכל בשטח, הישרדות בתנאי שטח ועוד. את הפעילות מעבירים מדריכי "נירים" במית"ר, אורי בוניאל ואביעד הורוביץ, להם ניסיון רב בעבודה עם נוער ובעבודת השטח.
העבודה הקבוצתית המתמשכת והעקבית מביאה לגיבוש של קבוצת איכות מובילה במית"ר, מקדמת למידה והעמקה בערכים כגון אחריות אישית וקבוצתית, עצמאות, שיתוף פעולה, התבוננות החוצה ופנימה, אהבת הארץ והאדמה ועוד.
במהלך המסע חוותה הקבוצה מסלולים מאתגרים מהיפים שיש לארצנו להציע, טיפסה עליות מורכבות ואף עברה בשבילים שג'יפ אינו יכול להם. בסך הכל צעדה הקבוצה ברגל כ-46 ק"מ כאשר על גבם של הנערים תיקי מסע המכילים את כל הציוד הנדרש להם ל-4 ימים (מזון, מים, ביגוד חם, שק שינה, מזרן, וציוד נוסף).
לאחרונה זכה מית"ר "נירים" חדרה בתרומה נדיבה מעמותת "ידידי המית"רים והמפת"נים" והתחדש בציוד שטח חדש בשווי כ-30 אלף שקלים. הציוד אפשר לנערים לצלוח בצורה מיטיבה את המסע המפרך ולהישאר יבשים ומוגנים גם במזג אויר מורכב.
עם סיום המסע חיכתה לבני הנוער הפתעה במית"ר, פריסה מפנקת במיוחד ושלטי "ברוכים השבים" שהכין הצוות שנשאר. הורי הנערים התרגשו מאוד עם שובם של בניהם, הודו לצוות המסור על הליווי הצמוד והאפשרות לאפשר לילדיהם חוויה של פעם בחיים.