בתום משא ומתן לילי ארוך וממצה בין הארגונים החברתיים המפעילים את מעונות היום לבין סגן שר האוצר איציק כהן, ראש אגף התקציבים שאול מרידור, מנכ"ל משרד התעסוקה מוטי אלישע ובברכת שר האוצר כחלון ושר העבודה והרווחה כץ, ראשי הארגונים הודיעו באישון הלילה על סיום השביתה במעונות והגעה להסכם לשיפור מצב החינוך בגיל הרך ולרווחתן של המטפלות.
1 צפייה בגלריה
צילום: נעמת
צילום: נעמת
צילום: נעמת
1,400 מעונות שבפיקוח ברחבי הארץ, לא פתחו אתמול את שנת הלימודים עקב שביתה, הסיבה לשביתה היתה דרישה לשיפור תנאי המטפלות במעונות, בין היתר במטרה להגדיל את מספר המטפלות. הארגונים מוחים על מחסור במטפלות, שרובן לא שורדות במקצוע יותר משנה, בשל שכר נמוך ותנאים עבודה קשים.
הארגונים המפעילים את המעונות שבפיקוח ששבתו, כללו בין השאר את נעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית ונשי חירות וגם בחדרה נפגעו מהשביתה. לויצ"ו יש שני מעונות בעיר, האחד ממוקם בבית החולים הלל יפה והשני ברחוב מיכאל חזני בשכונת משכנות פאר, גם לנעמ"ת יש שני מעונות בחדרה, האחד "יוספטל" ברחוב הנרייטה סולד והשני "סביון" ברחוב האפרסמון, לרשת אמונה יש מעון אחד הנמצא ברחוב הנצי"ב.
במסגרת ההסכם שהושג הלילה תוקם ועדה ממשלתית עם מחויבות למקורות כספיים, מענקים למטפלות, פתיחת תעריפים, הכשרות ועוד.
יו"ר נעמת גליה וולוך: ״הלילה הושג אופק חדש לגיל הרך. נקבע כי תוקם במהירות ועדה ממשלתית עם תאריך יעד ברור, מקורות מימון ומסקנות כבר בחודש אפריל. בכדי להקל על המצוקה עד אז, קיבלנו תקציבים נוספים מהאוצר לטובת מענקים למטפלות, הכשרות, סיוע בעבודות פיזיות, פתיחת סל התעריפים. אני מודה לכל הארגונים שלקחו חלק במאבק המשותף, לשר העבודה והרווחה כץ, לשר האוצר כחלון ולסגנו כהן וליור ההסתדרות ניסנקורן על התערבותם. זה הוא הסכם שמביא עמו תקציב מידי אך במקביל מציג מתווה ברור לפתרון המשבר במעונות ותקווה חדשה למטפלות, להורים ולפעוטות. תודה מיוחדת לציבור המטפלות המדהים שלנו ולהורים, שעל אף הימים הקשים, תמכו בנו בהמוניהם ואפשרו ההישגים״.