בית החולים איכילוב נקבע הלילה (ד') מותו של פולדי שוורץ בן ה-66, נהג המשאית שנפצע באורח קשה מציוד תאורה שנפל עליו בזמן שפרק ציוד במתחם "אקספו תל אביב" במסגרת ההכנות לאירוויזיון. מבית החולים נמסר כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו, וחרף מאמצי החייאה ממושכים נאלצו הרופאים ביחידה לטיפול נמרץ כללי לקבוע את מותו.
מחקירה ראשונית עולה כי ארגז התאורה היה על גלגלים ונפרק לא כפי שצריך. ממד"א נמסר כי שוורץ טופל במקום על ידי רופא שהוצב במרפאת המתחם והובהל לבית החולים.שוורץ עבד בחברת התאורה גיל טייכמן.
מאז פציעתו הקשה ישבו בני משפחת שוורץ מפרדס חנה ליד מיטתו של פולדי בבית החולים כשהם מקווים לנס. לקראת השעה 1:00 נאלצו הרופאים לקבוע את מותו במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם.
שוורץ היה נשוי לדליה ואבא לשני ילדים, ארז ומאי. "אמא שלי קיבלה שלשום שיחת טלפון", שחזר בנו של שוורץ, ארז. "לפי מה שאנחנו יודעים אבא הגיע לבית חולים כשהוא בהכרה. הוא ידע להגיד את השם שלו, את מספר הזהות שלו, ואמר לצוות הרפואי לעדכן את אשתו שהייתה לו תאונת עבודה. אבל חששנו שהמצב שלו יתדרדר ולכן יצאנו מיד לבית החולים כשאנחנו לא יודעים כלום".
1 צפייה בגלריה
פולדי שוורץ וזירת התאונה, ynet
פולדי שוורץ וזירת התאונה, ynet
פולדי שוורץ וזירת התאונה, ynet
בבית החולים נמסר לבני המשפחה שפולדי "משותק מהרגליים ומטה", ולאחר שפגשו בו גילו שהוא עם צלעות שבורות, ניקוב בריאה ופגיעה בעמוד השדרה.
"אבא היה במצב קשה מאוד כבר בהתחלה. אני לא מבין איך מתקן שנופל מגובה הרצפה על בנאדם גורם לו להיראות כאילו הוא נדרס באכזריות. הגוף של אבא היה מפורק. הנזק שנגרם לו היה קיצוני מדי, זה לא נראה לי סביר", סיפר ארז הבן. "חשוב לי להגיד שאנחנו לא מאשימים אף אחד כרגע, אבל איך באירוע כל כך גדול כמו אירווזיון עם כל כך הרבה השקעה, הרבה עיניים ואבטחה, מתרחש אירוע כל כך נורא".
מאז האירוע, בני משפחת שוורץ לא עודכנו על ידי אף גורם בסיבות לאירוע הקשה. "חלפו כבר יותר יומיים כמעט ואין לי תשובות בסיסיות לשאלות. מי פרק את המשאית של אבא? הוא עושה את העבודה הזאת כבר הרבה שנים ויודע איך עושים את זה".
מהפקת האירוויזיון נמסר: "כואבים את מותו של נהג המשאית שנפצע השבוע במהלך פריקת משאית עם ציוד טכני בחניון מתחם האירוויזיון. אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים את תנחומינו.
נושא הבטיחות והאבטחה הם בראש מעינינו, ועומדים בסטנדרטים ונוהלי הבטיחות החמורים ביותר. נפעל יחד עם הרשויות לבדיקת המקרה".
מ"אקספו תל אביב" נמסר לאחר האירוע כי "הפקת האירוויזיון נמצאת באחריותו המלאה של תאגיד השידור כאן, שנדרש לעמוד בכל הסטנדרטים ונוהלי הבטיחות הקפדניים ביותר. האירוע התרחש בחניון העמסה חיצוני ולא באולמות שבהם יתקיימו האירועים".