2 צפייה בגלריה
צעירי אקי"ם במופע ברכבת | צילום: מהסרטון
צעירי אקי"ם במופע ברכבת | צילום: מהסרטון
צעירי אקי"ם במופע ברכבת | צילום: מהסרטון
מספר צעירים מאקי"ם חדרה, ריגשו לפני כשבועיים את נוסעי הרכבת לכיוון תל אביב, כשהפליאו בשירה במסגרת מיזם חברתי בו הם פועלים.
המיזם המדובר הוא 'מעבר לקול- מקהלה משולבת', שהקים המוזיקאי אורי שחר (50) וכולל שלוש להקות המשלבות בתוכן אנשים עם מוגבלות שכלית ואוטיזם.
אחד הצעירים שהשתתפו בהופעה בתחנות הרכבת הוא תושב העיר תובל אסולין (30) מאקי"ם חדרה. אסולין, זמר מוכשר שכבר הספיק להופיע בעבר בבית נשיא המדינה שמעון פרס, הופיע רבות עם להקת 'גאיה' ובשלל מסגרות אחרות בניהן עמותת 'אתגרים'.
אסולין סיפר: "אני מאד אוהב לשיר, ואני שר מאז שאני ילד קטן. שרתי המון גם במסגרת בה"ס 'יהודה לוי' בו למדתי בנתניה. זה עושה לי טוב לשיר, אני אוהב את החזרות, את המוזיקה, מתרגש להופיע מול קהל."
את המקהלה בכפר סבא, במסגרתה שר אסולין, הקים אורי שחר יחד עם קרן שלם לפני כארבע שנים (ב-2015), מתוך מטרה לשלב בה בעלי מוגבלויות. זו שימשה כסוג של פיילוט למודל של להקה משולבת. בלהקה, המונה 28 זמרים וזמרות, חברים כיום גם מספר זמרים צעירים מאקי"ם חדרה.
בשלב מאוחר יותר הקים שחר עוד שתי להקות-מקהלות, האחת באשדוד ושנייה בעכו. בשבוע שעבר יצאו שלוש הלהקות, כ-60 זמרים וזמרות, להופיע בתחנות הרכבת בדרך לתל אביב, במה שהוגדר כ"מסע מוזיקלי לעידוד היכרות בין אנשים שונים בחברה הישראלית".
2 צפייה בגלריה
תובל אסולין | צילום: יעל דותן
תובל אסולין | צילום: יעל דותן
תובל אסולין | צילום: יעל דותן
בתום יום ההופעות התאחדו 3 הלהקות להופעה משותפת בתחנת ההגנה בתל אביב, שתוארה כמרגשת במיוחד, גם מכיוון שלראשונה התוודעו חברי הלהקות מן הערים השונות, אלו לאלו.
אורי שחר מייסד המקהלות סיפר על הרעיון לצאת לשיר בתחנות הרכבת: "דמיינתי ביני לבין עצמי כיצד ייראה החיבור של שלוש המקהלות ביחד ועלה לי רעיון לפיו כל מקהלה תצא מכיוון הבית שלה לכיוון תל אביב כשבדרך הם יירדו בתחנות, ישירו בליווי פסנתרן. בסוף היום, כולן יפגשו בתחנת ההגנה ויהפכו ללהקה אחת גדולה", אמר.
בימים אלו מצולם סרט דוקומנטרי אודות 'מעבר לקול' ,המיזם המוזיקלי המשלב שיזם שחר.