מרכז תרבות חדש וראשון מסוגו בארץ נפתח בשבוע שעבר, בחריש. המרכז יכלול מתחם מיוחד לאנשים עם צרכים מיוחדים, במטרה לשלבם בקרב האוכלוסייה.
טקס פתיחת מרכז התרבות נערך כחלק מפסטיבל "מה הסיפור שלך", שהתקיים במהלך השבוע שעבר. הפסטיבל היה מיועד לבני משפחה ביישוב, וכלל מגוון עשיר של פעילויות, כמו סדנאות יצירה, מופעים, הופעות סטנדאפ ועוד.
1 צפייה בגלריה
המתחם החדש. צילום: מור לאטי
המתחם החדש. צילום: מור לאטי
המתחם החדש. צילום: מור לאטי
מרכז התרבות החדש הוא אחד ממבני התרבות המתקדמים והייחודיים בארץ, והוא ממוקם במרכז חריש, ברחוב שהם. הוא ינוהל על ידי מרלן אהרונסון, מנהלת אגף פנאי וקהילה בעיריית חריש. המרכז משתרע על שטח של כ-1,700 מ"ר, וכולל, בין היתר, שמונה כיתות לפעילויות ולחוגים וביניהן חדר מוזיקה חדשני, סטודיו לריקוד, ספרייה קהילתית ואולם אירועים בן 197 מקומות, ובו מושבים מרופדים וציוד חדשני ומתקדם.
במהלך הקיץ ישמש המרכז כמוקד תרבות לאירועים ולמפגשים קהילתיים. החל מחודש ספטמבר הקרוב ישמש כבית למערך החוגים העשיר שייפתח בעיר. כמו כן, במקום הוקם מתחם ייחודי לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, במטרה לשלב אותה בכלל האוכלוסייה, והוא נמצא בימים אלה בתכנון מתקדם.
"מרכז התרבות החדש ימשוך אליו פעוטות, ילדים, נערים ומבוגרים, שיוכלו לצרוך תרבות איכותית בחריש, וכך הוא יהפוך למוקד מרכזי. אני מזמין את כל התושבים להגיע לאירועי התרבות שיתקיימו בעיר במהלך החודשים הקרובים", אמר ראש המועצה, יצחק קשת, בטקס הפתיחה.