הדירות בעיר החדשה חריש מייצרות את התשואה הגבוהה ביותר מבין הערים בצפון השרון. כך עולה מבדיקת לשכת שמאי המקרקעין, על בסיס נתוני רשות המסים.
1 צפייה בגלריה
שכונת בצוותא בחריש. הדמייה: viewpoint
שכונת בצוותא בחריש. הדמייה: viewpoint
שכונת בצוותא בחריש. הדמייה: viewpoint
המחיר הממוצע לדירה חדשה בחריש עומד על 1.07 מיליון שקל והשכירות החודשית הממוצעת לדירה כזו היא כ-2,900 שקל. המשמעות היא שהתשואה לדירה חדשה בחריש עומדת על כ-3.24%.
לדברי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, חיים מסילתי, "בשנים האחרונות הממשלה פעלה להגדלת היצע הדיור בישראל באמצעות תכנון של שכונות גדולות במקומות בהם למדינה יש מלאי גדול של קרקעות. מבחינת הזוגות הצעירים מדובר במקרים רבים בהזדמנות כי בשכונות בתחילת דרכן מחירי הדירות נוחים יותר וערכן עולה ככל שהשכונה מתאכלסת ומושכת אוכלוסייה חזקה יותר. בראייה קדימה, סביר להניח כי חריש תמשיך לככב ברשימת הערים הצומחות זאת לאור ההבטחות הממשלתיות להגיע שם ל-100 אלף תושבים".
טלי כהן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בשפיר הנדסה, הבונה את שכונת בצוותא בחריש, מספרת כי "בעוד 5 שנים נראה את התגשמות ההבטחות הממשלתיות לגבי עיר העתיד חריש. שכונות רבות כבר יאוכלסו, קהילות יווצרו, מרכז העסקים יחל לפעול ונראה עיר חדשה בישראל שהופכת לחזקה ומשמעותית כמו מודיעין של היום. נקודת הפתיחה של חריש טובה יותר לעומת מודיעין ולכן ההתקדמות וההתפתחות של העיר תהייה מהירה יותר ממודיעין".
פרדס חנה כרכור, יישוב הסמוך לחריש, מייצג תשואה נמוכה יותר ומחייב סכום רכישה גבוה יותר בכ-500 אלף שקל. על פי בדיקת לשכת שמאי מקרקעין, התשואה ממוצעת לדירה חדשה בפרדס חנה כרכור עומדת על 3.12%, כאשר מחיר ממוצע לדירה חדשה הינו 1.595 מיליון שקל והשכירות החודשית הממוצעת היא כ-4,154 שקל.
במקום השלישי ממוקמת העיר חדרה עם תשואה ממוצעת של 2.75% עבור דירה חדשה שנרכשה בעיר. המחיר הממוצע לדירה חדשה בעיר עומד על 1.46 מיליון שקל והשכירות היא כ-3,363 שקל.
באור עקיבא התשואה נמוכה יותר ועומדת על כ-2.68%. המחיר הממוצע לדירה חדשה בעיר עומד על 1.65 מיליון שקל והשכירות הינה כ-3,700 שקל. יש לציין כי מדובר בתשואה שמתייחסת לדירות בחלקים הישנים יותר של אור עקיבא, כיוון ואין עדיין נתוני שכירות לדירות חדשות באור ים, השכונה החדשה בעיר.
בנתניה התשואה לדירה היא הנמוכה ביותר מבין ערי השרון ועומדת על כ-2.58%. אמנם השכירות החודשית הממוצעת לדירה בעיר היא כ-5,195 שקל, אולם מחיר דירה חדשה ממוצעת עומד על 2.416 מיליון שקל. נוסף בשל מחיר הדירה הגבוה יש להביא הון עצמי גבוה יותר כדי לרכוש דירה המניבה תשואה זו.