כחלק ממהלך גלובלי שיושק היום (8.3.20), יום האישה הבינלאומי, לוריאל פריז משיקה ברחבי העולם תכנית הכשרה עולמית להתמודדות עם הטרדות מיניות במרחבים הציבוריים. לוריאל העולמית חברה לתנועת Hollaback הבינלאומית ובנתה תכנית הכשרה המסייעת לעוברי אורח להתערב או לעזור ולסייע בדרכים בטוחות ולעמוד כנגד תופעת הטרדות הרחוב. ביום זה פריז תיצבע כולה בקמפיין STAND UP של החברה, כחלק מהרצון לעורר מודעות למהלך החשוב.
במסגרת הפעילות העולמית ערכה חברת לוריאל ישראל סקר שבחן את נושא ההטרדות המיניות במרחבים הציבוריים בישראל. הסקר נערך בקרב 262 נשים בגילאי 18 + ו- 250 גברים באותו טווח גילאים. הסקר נערך בפברואר 2020 במדגם כלל ארצי מייצג.
1 צפייה בגלריה
מתוך קמפיין STAND UP
מתוך קמפיין STAND UP
מתוך קמפיין STAND UP
(צילום: יח"צ לוריאל פריז)

פירוט ממצאי המחקר מצביעים כי:

50% מהנשים בישראל חוו לפחות חוויה אחת של הטרדה מינית במרחב הציבורי ב-3 החודשים האחרונים. מתוכן, כ-79% מהנשים ציינו שהיו סביבן אנשים אחרים שהיו עדים למקרה. 73% ציינו שאותם צופים מהצד לא התערבו או התעלמו ו-58% מעוברי האורח שהיו עדים לתופעה של הטרדה מינית במרחב הציבורי (מתוכם 41% לא התערבו), אמרו שאם הייתה להם הכשרה או כלים – הדבר היה מגדיל משמעותית את הסיכוי שיתערבו לטובת המוטרד/ת.
הממצאים הישראליים מצויים בהלימה למחקר הגלובלי, שערכה לוריאל העולמית בשיתוף חברת המחקר IPSOS ואוניברסיטת קורנל ב-8 מדינות ובקרב 15,000 נשאלים, ממנו עלה כי 79% מקורבנות הטרדה מינית העידו שהמצב השתפר כשצופים מהצד התערבו. לוריאל החליטה לקחת על עצמה את המשימה של הכשרת ה"צופים מהצד" כדי לסייע בהתמודדות עם התופעה. תכנית STAND UP תפעל ברמה הקהילתית בשיתוף ארגונים חברתיים מתמחים בכל מדינה על מנת לקדם שוויון מגדרי.
ההכשרות יבוצעו הן בצורה פרונטלית והן בעזרת המדיה החברתית. על ידי העלאת המודעות הציבורית להיקף התופעה של הטרדה מינית במרחב הציבורי. תכנית STAND UP גם למטרידים עצמם, גם לתמוך בקורבנות וגם לעודד עוברי אורח להתערב, ובאופן כללי לקדם שינוי תרבותי עולמי בכל הנוגע לתגובה להטרדה בציבור.
לדברי אילן נקש, מנכ"ל חטיבת מוצרי צריכה בלוריאל ישראל: "במהלך 2020 כל עובדי לוריאל בעולם, 86,000 איש, יעברו את ההכשרה, כמובן כולל עובדי לוריאל ישראל ובעתיד הקרוב תושק שותפות עם ארגון חברתי מקומי, בארץ, על מנת לקדם את המודעות והתוכנית העולמית".