שעות ממושכות ולא פשוטות עוברות על תושבי ישראל: טילים, פיצוצים, שריפות וריצות למקלטים.
תוסיפו לזה חוסר שינה, חוסר ודאות, דאגה ועצבנות, וקיבלתם מתכון מושלם לסטרס.
3 צפייה בגלריה
להפחית את הלחץ
להפחית את הלחץ
להפחית את הלחץ
(צילום: shutterstock)
"סביבה שכזו, במיוחד כשהיא לא מתרחשת בפעם הראשונה, יכולה להוות פתח לאירועים פוסט טראומטיים ולחץ", אומר ד"ר איתי שצקר מכללית רפואה משלימה. "בימים שכאלה לא תמיד ניתן להגיע פיזית לקבלת טיפולים במרפאות השונות, לכן רכזי תחומי הטיפול המשלימים איגדו מספר טיפים יעילים שניתן לבצע בבית – וליישם עליכם ועל הילדים".
קראו גם:
מומחי כללית רפואה משלימה מחלקים עצות להתמודדות. אז קחו נשימה מרגיעה. מתחילים:
תנשמו. "כמו שכולם יודעים, במצבי לחץ העצה הטובה ביותר היא קודם כל לנשום עמוק, להכניס הרבה אוויר ולנפח את הבטן ואחר כך לנשוף את האוויר החוצה ממש לאט", אומרת יערה בוחניק, רכזת תחום שיאצו. "אחר כך אני ממליצה להזרים אנרגיה מרגיעה באמצעות לחיצות של האצבעות לאורך האמה – יש להתחיל מאזור הזרת ולהתקדם עד המרפק".
תשתו כוס תה. "עברתם לילה קשה? אני ממליץ לפתוח את הבוקר בשתיית כוס תה מרגיע, שיכול לסייע לכם להשיג יתרונות נוספים", אומר טל אליאס, רכז תחום דיקור סיני. "תה ירוק, על בטן ריקה, ימלא את מיכל האנרגיה שלכם.
תה קמומיל ודבש עשוי לסייע בהקלה על כאבי ראש.
תה עם עלי מנטה עשוי לסייע בהקלה על כאבי בטן שאופייניים יותר למצבי סטרס כמו זה שאנו חווים כעת".
3 צפייה בגלריה
יום התה הבינלאומי
יום התה הבינלאומי
תה עם עלי מנטה עשוי לסייע בהקלה על כאבי בטן שאופייניים יותר למצבי סטרס
(צילום: shutterstock)
תדמיינו. "כדאי לפנות לטיפולי מגע כמו רפלקסולוגיה, עיסוי, שיאצו וכדומה שבשל האופי שלהם מסייעים למטופלים להשיג רגיעה", אומרת טל אליאס, רכז תחום דיקור סיני. "אם נמצאים בממ"ד או בחלל סגור אני ממליצה לעצום עיניים, להפעיל את הדמיון ולבצע סריקה של כל הגוף ובתוכו לאתר את המקום שבו שוכנת המועקה שאתם מרגישים, למשל, בגרון או בבית החזה או בכל מקום אחר.
אחר כך באמצעות נשימות עמוקות נסו לפנות את המועקה מאותו המקום. טכניקה נוספת היא לעסות בעדינות את כף היד בעזרת שמן לבנדר או קרם ידיים שאתם אוהבים".
תתחברו לגיבורי העל. "כדי להתמודד עם מצבי לחץ של ילדים ובני נוער, אני ממליץ להשאיל טכניקה מעולם גיבורי העל", אומר ד"ר איתי שצקר, מומחה בהיפנוזה. "בקשו מהילד או הנער שלכם לחשוב על גיבור על או דמות בדיונית אחרת אליה הוא מחובר, ובעזרת דמיון מודרך, ספרו להם איך אותם גיבורים נלחמים בפחדים ועל תחושת החוזק שלהם".
ויש עוד כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את מצב הרוח:
3 צפייה בגלריה
תדאגו לבקבוק מים ליד המחשב, שתו הרבה ומעת לעת קומו כדי להכין לעצמכם כוס תה ירוק
תדאגו לבקבוק מים ליד המחשב, שתו הרבה ומעת לעת קומו כדי להכין לעצמכם כוס תה ירוק
מים ידועים בהשפעתם המרגיעה
(צילום: shutterstock)
תשתו מים. זה נשמע כמו סיסמה ישנה שזכורה לנו מימי מלחמת המפרץ, אבל זה עובד: מים ידועים בהשפעתם המרגיעה.
תתרחקו. אל תדבקו למהדורות החדשות האינסופיות ולעדכונים הביטחוניים מכל הגזרות. הם רק מגבירים את המתח ומכניסים אתכם ללופ. גם הילדים לא צריכים להיות חשופים לכל הדיווחים.
תצחקו. צפו בקומדיות. הצחוק, שמשחרר אנדרופינים, הוא אחת הדרכים הבדוקות לפריקת מתח.
תזוזו. אם אתם חוששים לצאת להליכה במרחב בפתוח או לנסוע לחדר הכושר, הזרימו את הדם בתרגול ביתי מקפיץ ואנרגטי מול הטלוויזיה. פעילות ספורטיבית מסייעת לגוף להתמודד עם חרדה.
תקפידו. אל תעגלו פינות ואל תעמידו את עצמכם במבחני אומץ. הקפדה על ההנחיות פיקוד העורף תגביר את תחושת הביטחון.