אימרי חי אמנם רק בן שנתיים, אבל בתקופה הקצרה הזאת הוא הספיק להילחם על חייו מספר פעמים ולנצח כנגד כל הסיכויים ובכוחות עצמו. בגיל חודשיים אימרי חי הגיע למיון בית החולים כי אף אחד מהאחיות והרופאים לא הבינו איך ייתכן בדיקות הדם מראות רמת המוגלובין כל-כך נמוכה שלמעשה המכשיר לא זיהה שמדובר בדם. "החדר התמלא מיד ברופאים, כי לפי הבדיקות אלו לא תוצאות של אדם חי", מספרת אוראל אימו מאז חייו וחיי משפחתו השתנו לבלי היכר. הוא נכנס ויצא מבדיקות, אשפוזים קשים בהם לפעמים שכב בין חיים למוות, כשהרופאים לא מצליחים לקבוע במה הוא חולה. רק כשהיה בן 7 חודשים אובחנה אצלו מחלה דם גנטית נדירה.
"היות ולאימרי היה גם כשל במערכת חיסונית (כדוריות דם לבנות לא נמצאו בדם) וגם לא טסיות וזה לא היה אופייני למחלה, הומלץ לקיים בדיקת ריצוף גנטי מלאה, שבה התגלתה אצל אימרי מוטציה ייחודית והוא הפעוט היחיד בעולם שנושא אותה". מספרת אורל ומוסיפה כי הוא ילד נדיר "גיבור על" שמתגבר על הכל ומנצח את המחלה בגופו.
"אימרי מעולם לא היה במסגרת של גן או עם חברים, כיוון שלא הייתה לו מערכת חיסונית", ממשיכה אימו לספר, "החלטנו שהוא לא יכול להמשיך כך ועם האופי המיוחד של המחלה שלו, החלטנו שאנחנו מתחילים להוציא אותו מהבית. היינו איתו בים, אכלנו בחוץ ולהפתעתנו בכל פעם הכל היה בסדר".
לפני שלושה חודשים, בעת שהיו הוריו בדרך לקבלת תוצאות של בדיקת מח עצם שגרתית, בה הרופאה החליטה לבחון גם כרומוזומים, דיברו על כך שלאור העובדה שהוא מסוגל להיות בחוץ, אך כשנכנסו לרופאה, היא סיפרה להם שהתגלתה מחלה שנקראת MDS, שמגיעה בעקבות בעיה בכרומוזום 7, שאחראי על הבשלה של התאים ואם אימרי לא יבצע השתלת מח עצם מיידית תוך זמן קצר זה יתפתח לסרטן הדם. יומיים אחר כך כבר התחילו את כל הבדיקות וההכנות לקראת השתלת מח העצם והתחילו לחפש תורם הן במאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון והן במאגר הבינלאומי.
"מדובר באחד המקרים הנדירים שהכרנו עד היום, ומבצע חירום מאחר ומדובר במרוץ נגד הזמן לפני שתאי המח עצם בגופו של אימרי הופכים לסרטניים", אומרת ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם בעזר מציון", אני מאמינה ומקווה שכמו תמיד הערבות ההדדית של עם ישראל תביא את הבשורה לאימרי. אם אתם שייכם לאחת העדות ברשימה, בני 18-50, שלא הצטרפו בעבר למאגר כלשהוא, אני ממש מבקשת מכם לצאת מהבית באותו היום, לבצע את בדיקת הרוק הפשוטה ולהציל את החיים של אימרי".
המבצע להצלת חייו של אמרי, שהיה אמור להתקיים היום (שני 6.5.19) נדחה בשל המצב הבטחוני. אם אתם ממוצא ממזרח טורקיה, אזרבייג'ן, עיראק, ארמניה או גיאורגיה, בני 18-50, שלא הצטרפו בעבר למאגר הלאומי לתורמי מח עצם בעזר מציון או לכל מאגר מח עצם אחר, אתם מוזמנים להירשם באתר "עזר מציון" ולקבל עדכון אודות מועד פתיחת תחנות ההצטרפות למבצע להצלת חיי אימרי.