ההיריון היא אחת התקופות המרגשות בחייה של כל אישה, אבל גם תקופה לא פשוטה. לצד השינויים ההורמונאליים שגורמים לנו לפעמים "להשתגע", גם הגוף משתנה, ועם השינויים מגיעים פעמים רבות גם הכאבים. הבטן מתרחבת ותחושת האיזון ושיווי המשקל משתבשת, הגב כואב ולא תמיד את מצליחה למצוא את התנוחה הנוחה ביותר בשביל לשבת, שלא לדבר על לנסות למצוא פוזיציה טובה לשינה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
כולם אומרים "היריון זו לא מחלה", וזה נכון. אבל לא סותר. כאבי הגב, השכמות, העורף, הרגליים, התכווצויות השרירים, כאבי הראש, הבחילות, הצרבות – איך אפשר להתמודד עם זה במשך תשעה חודשים? בעוד לרפואה הקונבנציונאלית אין יותר מידיי פתרונות בתחום וכדורים לשיכוך כאבים הן ממש לא אופציה, זה הזמן להכיר את האפשרות שתחזיר אותך אל המסלול הנכון ותעזור לך לעבור את ההיריון בתחושה טובה יותר עם מינימום של כאבים – עיסוי בהריון.
עיסוי בהריון – למי מותר ולמה זה כדאי?
צריך להבדיל בין מסג' מפנק לבין עיסוי הריון רפואי ומקצועי שנעשה בצורה מיומנת. "עיסוי הוא אחת האפשרויות הטובות ביותר להפגה של מתחים ולטיפול בכאבים ושרירים תפוסים, ולא רק אצל נשים הרות", אומר סהר צור, הבעלים של ספורטופדיק – קליניקה לריפוי תנועתי, "כאשר מדובר בנשים הרות, הרי שיש לעיסוי מקצועי יתרונות נוספים החל מהקלה על כאבי הגב והשרירים, שיפור זרימת הדם, שיפור ביציבה ואפילו הכנה של הגוף לקראת הלידה עצמה".
כל אחת יכולה לעבור עיסוי בהיריון?
"בתקופת השליש הראשון של ההיריון מומלץ להימנע מעיסוי. אבל בדרך כלל, השינויים הגופניים מבחינת השרירים ועלייה במסת הגוף מתרחשת לאחר השליש הראשון. לכן, מהשליש השני העיסוי הוא אפקטיבי במיוחד ויכול להקל על הכאבים ולסייע לגוף לאזן את עצמו ולהסתגל לשינויים", מסביר צור, "חשוב מאוד להקפיד כי ניגשים לעיסוי בהריון רק אצל מי שעבר הכשרה מתאימה של עיסוי רפואי בהריון ויש לו את המיומנות לכך".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
מה עושים בעיסוי?
"עיסוי לנשים הרות מתמקד בעיקר על מערכת השלד ושרירי הגוף. התמקדות בשחרור של השרירים, לחיצות והרפיה ליצירת איזון מחודש", אומר צור, "גם השימוש בשמנים בטמפרטורה הנכונה, עוצמת הלחיצות והטכניקה הטיפולית מותאמים לאישה, בכדי לתת חוויה נעימה, בטוחה ואפקטיבית לתקופת ההריון".
עיסוי בהריון באמת אפקטיבי, מרגישים את ההבדל?
"עיסוי רפואי נותן מענה יעיל לכל הכאבים מעצם פיזור מוקדי הכאב בגב התחתון, אזור השכמות, צוואר, כפות הרגליים, קרסוליים וחלקים אחרים בגוף. התכווצויות השרירים פוחתות, זרימת הדם משתפרת, בצקות מתפזרות ולמרות תחושת הכבדות והסרבול המאפיינת את השליש האחרון, נראה כי לאחר העיסוי הרפואי פתאום קל יותר “לסחוב".עיסוי רפואי דווקא מספק את אחת מהדרכים הבטוחות, הטבעיות והיעילות ביותר להקל ולעודד מהלך הריון בריא ותקין. אני וצוות המטפלים העובדים עימי בקליניקת ספורטופדיק, מנוסים רבות וטובות בטיפול בנשים הרות ובעלי הסמכה ייעודית למהלכי פריון, הריון ולידה".
רוצה לעבור את ההיריון עם תחושה טובה יותר? את מוזמנת להגיע לספורטופדיק לעיסוי רפואי בטוח ויעיל. לתיאום פגישה: 054-7251166, רחוב ירושלים 83, חדרה.