עבור נשים המתמודדות עם סרטן השד, ניתוח פלסטי לשיחזור השד, הוא שלב דרמטי וחיוני, המשפיע על תהליך ההחלמה ודימוי הגוף. לרגל חודש המודעות לסרטן השד, המצוין בחודש אוקטובר, התכנסו מכל רחבי הארץ, רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית ומנהלי מחלקות העוסקים בשיחזור שד, לצילום משותף בחלוקים ורודים ביוזמת האיגוד לכירורגיה פלסטית. החלוקים הוכנו במיוחד לרגל חודש המודעות, על ידי חברת טופ-וור (TopWear), המתמחה בליסינג ומכירה של ביגוד מקצועי לצוותים רפואיים והצילומים נערכו בחדר הניתוח של המרכז הרפואי שי מדיקל ברמת גן. חלק מהרופאות והרופאים ילבשו את החלוק הוורוד במשך כל החודש במהלך עבודתם במחלקות לכירורגיה פלסטית בבתי החולים.
2 צפייה בגלריה
המשחזרים בוורוד
המשחזרים בוורוד
המשחזרים בוורוד
מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית עולה כי מדי שנה מתבצעים בישראל כ – 1,000 ניתוחים לשיחזור השד מסוגים שונים בקרב נשים המתמודדות עם סרטן השד. חלק מהשיחזורים כוללים הכנסת מישתל שד תותב לאחר הסרת הגידול הסרטני, שימוש ברקמת עור ושומן מאיזורים אחרים בגוף או יריעה ביולוגית המבוססת על רקמה אנושית.
ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הסביר כי: "מקובל לחשוב שמומחים לכירורגיה פלסטית עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לדעת כי חברי האיגוד מובילים בישראל את הניתוחים החיוניים לשיחזור השד לנשים שהתמודדו עם סרטן השד התורמים משמעותית לאיכות חיים טובה יותר".
ברחבי העולם מציינים גם את יום המודעות הבינלאומי לשיחזור שד ב- 16 באוקטובר ובמסגרתו מתפרסמות עבור ציבור הנשים, עובדות חדשות וטכניקות מתקדמות בתחום השחזור. מטרתו של הניתוח לשיחזור השד הוא ליצור מחדש שד משוחזר, דומה במראה לשד שהיה לפני כריתת הגידול ושיהיה סימטרי לשד הבריא. בישראל נמצא הניתוח לשיחזור השד, בסל הבריאות הממלכתי, למבוטחות כל קופות החולים וניתן לקרוא אודותיו באתר משרד הבריאות. מחקרים מדעיים שבדקו את האספקט הפסיכולוגי של התהליך הצביעו על המצוקה שחוות נשים לאחר ניתוחים לכריתת שד חלקית או מלאה. העיוות במראה השד עלול לפגוע בדימוי העצמי של האישה, בתחושת הנשיות שלה ובקשר האינטימי הזוגי. השיחזור הוא ניתוח חיוני לתהליך ההחלמה ומשפר באופן דרמטי את תפיסת הגוף ואיכות החיים של אישה המתמודדת עם סרטן השד. מקובל לחלק את מועד השיחזור לשיחזור מיידי או שיחזור מאוחר. הגורם המרכזי המכריע את המועד הנו מצבה האונקולוגי של המטופלת ורצף הטיפולים המתוכנן. הנטייה כיום היא להציע שיחזור שד מיידי לכל אישה אשר עומדת בפני כריתת שד עקב גידול או כריתת שד מניעתית ואינה מתוכננת לעבור טיפול בהקרנות לשד. לעומתן נשים אשר קיימת סבירות גבוהה או וודאות כי יזדקקו לטיפול קרינתי לאחר הניתוח, מקובל לבצע שיחזור מאוחר לאחר השלמת הטיפול הקרינתי. קיימת קבוצת ביניים בהם קיימת אי ודאות לגבי הצורך בהקרנות בהן ניתן בשלב ראשון לאחר הכריתה לבצע שיחזור על ידי מרחיב רקמות (משתל זמני), להמתין לתשובה הפתולוגית הסופית ולהתקדם בשיחזור על פי ההחלטה לגבי הצורך בהקרנות. במידה ויש צורך בהקרנות לא ינופח המרחיב בעת ההקרנות ותהליך הניפוח והחלפת המרחיב למשתל קבוע יבוצע לאחר סיום הטיפול הקרינתי. מידע נוסף ניתן לקרוא באתר המיזם ויקירפואה.
2 צפייה בגלריה
משחזרים בוורוד. צילום: ישראל הדרי. סגנון והפקה: נאוה עינבר. חלוקים:  טופ-וור. צולם בשי מדיקל.
משחזרים בוורוד. צילום: ישראל הדרי. סגנון והפקה: נאוה עינבר. חלוקים:  טופ-וור. צולם בשי מדיקל.
משחזרים בוורוד. צילום: ישראל הדרי. סגנון והפקה: נאוה עינבר. חלוקים: טופ-וור. צולם בשי מדיקל.
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ - 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. האיגוד המהווה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח פלסטי או הליך אסתטי: www.plasticsurgery.org.il