מגפת הקורונה פגעה בעסקים רבים בחדרה. בעקבות זאת יצאו פעילים חברתיים ונבחרי ציבור בקריאה לתושבים לרכוש מוצרים בתוך העיר בלבד.
1 צפייה בגלריה
רחוב הנשיא בחדרה. "לגלות לוקאל פטריוטיות"
רחוב הנשיא בחדרה. "לגלות לוקאל פטריוטיות"
רחוב הנשיא בחדרה. "לגלות לוקאל פטריוטיות"
(צילום: פרטי)
"מכה קשה ניחתה עלינו. לא די בכך שבשגרה אנחנו בקושי מחזיקים את הראש מעל המים, כעת גם אין דורש לסחורות שלנו", אומר השבוע בעל עסק ברחוב הנשיא. "משבר הקורונה הוא הקש ששבר, או שישבור, את הגב שלנו".
ניסו אביטן, כיום איש עסקים ובעבר חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, יזם והפיק יחד עם יו"ר ש"ס, בועז ביטון, קמפיין ברשתות החברתיות בו הם קוראים לציבור החדרתי לחזק את העסקים הקטנים בעיר.
"העסקים הקטנים והבינוניים בחדרה הם בנפשנו והם מנוע הצמיחה של עירנו. דווקא בשעה קשה זו עלינו לגלות לוקאל פטריוטיות ולבצע את כל הרכישות שלנו אך ורק בעסקים מקומיים. חדרתיים קונים רק בחדרה".
גם הפעיל החברתי ותושב העיר עידן מורד יצר בדף הפייסבוק שלו שרשור תחת הכותרת "מתקשרים עם עסקים מקומיים - לא מפקירים את המקומיים", בו קרא לבעלי העסקים להציע את מרכולתם בפלטפורמה זו.
בפרדס חנה-כרכור הסמוכה, פנתה ראש המועצה הגר פרי-יגור לתושבים, דרך אתר המועצה וקראה להם לסייע: "חשיבותם של העסקים לכלכלה המקומית ויצירת מקומות תעסוקה, חשובה לחוסנה של המושבה. אנו קוראים לתושבי המושבה לחזק את העסקים המקומיים שלנו".