סערת התפילין הגיעה לחדרה: תושבים התלוננו השבוע בעיריית חדרה נגד דוכן הנחת תפילין, שפעל סמוך לבית הספר הרב-תחומי. לטענתם, מדובר בפעילות שאיננה לגיטימית ומקומה איננו סמוך לבית הספר.
1 צפייה בגלריה
(מניחים תפילין. אילוסטרציה: shutterstock)
גם ברשת נרשמה התייחסות לנושא, ואחד הגולשים כתב: "בכניסה לבית הספר הרב-תחומי בחדרה, תיכון חילוני עם רוב חילוני, הוקם דוכן הנחת תפילין, דבר שבערים אחרות כבר נאסר, ואני מקווה שגם בחדרה. מדובר, בלי ספק, בפעילות מיסיונרית שמוטלת בספק גדול מאוד. כשהתקשרתי למוקד העירוני, המוקדנית אמרה לי שהם לא יכולים לטפל בזה, מכיוון שלא מדובר ברוכלות. אני בטוח שאם במקום תפילין היה שם דוכן שמעודד תלמידים להצטרף לארגון מוסלמי, שאפילו קצת מעורר חשד, אז המוקד היה מטפל בזה אחרת לגמרי".
בסוף הפוסט ביקש הכותב את עזרת הציבור: "כל מי שיודע איך דואגים שהדוכן יעוף משם בהקדם, או יודע מי יכול לטפל בזה, אשמח אם תגיבו" ותייג בין היתר את עיריית חדרה, ואת העמותה נגד חשיפת קטינים לזוועות התנ"ך.
כזכור, אין זו הפעם הראשונה שתושבים מתרעמים על הצבת דוכן סמוך למוסד חינוכי. לפני חודשים מספר הוצבה עמדת תפילין סמוך לחטיבת הביניים ולתיכון חדרה, ברחוב הרברט סמואל, וגם במקרה זה התקשרו ההורים לבקש את עזרת עיריית חדרה.
"אני מעדיפה שבני, תלמיד כיתה ט', יבחר את דרכו לבד, כשיהיה בוגר מספיק ויעמוד על דעתו", אמרה תושבת העיר בתגובה. "כשיבחר להניח תפילין מיוזמתו, בגיל 18, אין לי בעיה. אבל אני לא מעוניינת שיושפע כעת, בגיל צעיר, כשאישיותו אינה מעוצבת דיה".
יו"ר ש"ס בעיר, בועז ביטון, התייחס לתלונות התושבים ולדברים שנכתבו ברשת, ואמר: "היחס המבזה של חלקים קטנים בעם אל קודשי ישראל ממשיך את הניתוק שלהם מהקונצנזוס הישראלי שמכבד את הזהות היהודית שלו. חבל שאנשים, שמחשיבים עצמם לאנשי חופש ופלורליזם, נזעקים רק כשזה נוגע ליהדות, ובושה שיש יהודים שמתייחסים לתפילין כאל דבר שצריך להגן על נערי ישראל מפניו. אבותינו זכו להקים כאן מדינה יהודית אחרי אלפי שנות גלות, וארץ ישראל היא לא אירופה. לכן אין שום בעיה שנערים יניחו תפילין בבוקר, מרצונם החופשי".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "אם הדבר מפריע, רשאי כל תושב לפנות בזמן אמת אל גורמי האכיפה".