ארגון 'מתנדבי חדרה' בראשות חזקי מנת, נערך למבצע רחב היקף במסגרתו ידאגו השבוע לא רק למזון לשבת בעבור משפחות חולים ויתומים, אלא גם למזון חגיגי ולבן, לכבוד חג השבועות.
היוזמה הזו יצאה לדרך תחת השם 'מבצע מלאכים בלבן ' והרעיון העומד מאחוריו, על פי מנת, הוא להעניק למשפחות החולים לרגל החג, אסוציאציה שונה מהצבע הלבן.
1 צפייה בגלריה
"השכנים של הלל יפה"
"השכנים של הלל יפה"
"השכנים של הלל יפה"
(צילום: אלעד גרשגורן)
"לכל אחד מהחולים או מהיתומים שאיבדו אחד מיקיריהם למחלה, יש סיפור משלו", הסביר מנת. "ההבדל בינינו לבינם בחג השבועות, הוא שאנחנו נשמח מאד מהלבן החגיגי של העוגות, הגבינות, המעדנים והגלידות של חג השבועות ואילו הלבן בעבורם, מסמל בעיקר סדיני בית חולים, מסדרונות בית חולים או חלוקי רופאים. לכן, השנה אנחנו רוצים שיפגשו לבן אחר, בחג הזה. נשמח אותם בשפע של לבן חגיגי, וערב לחיך, נגרום להם לחייך, בזכות הפינוקים הללו".
ארגון מתנדבי חדרה, הכולל מאות מתושבי העיר, כולל בתוכו גם את 'מבשלות מתנדבות חדרה' ואת 'ידידי הלל יפה'. מי שאמונות מידי סוף שבוע, על הכנת המזון למשפחות החולים והיתומים, הן קבוצת המבשלות, אלא שכעת מכיוון שחג השבועות וסוף השבוע, יוצאים בסמיכות, נרתמים כל מתנדבי הארגון, למבצע מלאכים בלבן, על מנת לא להותיר את משימת ההאכלה, למבשלות בלבד.
"המתנדבות המבשלות לא רק מבשלות למשפחות בסופי שבוע, אלא לעיתים, במקרים מסוימים גם באמצע השבוע, לעיתים הן עצמן גם משנעות את המזון", הוסיף מנת, "ובנוסף, עושות חסדים רבים כמו תרומת ציוד למשפחות, הסעת תרופות, ביצוע קניות למשפחות חולים חד הוריים ונרתמות, בעקבות שלל צרכים אחרים של המשפחות. לכן, היה חשוב שכולנו ניתן יד, לעניין המאכלים הלבנים כדי להקל על המבשלות ולסייע להן וכדי שנצליח בכוחות משותפים להרים חגיגה לבנה ומפנקת למי שכל כך זקוקים לפינוק הזה".