תושבים בשכונת נווה חיים בחדרה, מתרעמים על כך שלאורך שנים ארוכות קבלנים ותושבים משליכים פסולת בניין באזור רחוב גרינבוים ויוצרים למעשה - 'מזבלה' לא רשמית. לדברי התושבים, ישנן משאיות שמגיעות באישון לילה להשליך פסולת ופעמים רבות גם לאור יום.
2 צפייה בגלריה
פסולת בשטח בנווה חיים
פסולת בשטח בנווה חיים
פסולת בשטח בנווה חיים
(צילום: פרטי)
תושבת השכונה המתגוררת בפרויקט 'פנינת נווה חיים' בסמוך מאד לערימות הפסולת, מספרת: "חזית הבית שלנו ממש מול פסי הרכבת, היא אזור מועד לפורענות שסובל ממפגעים רבים.
"ערימות הפסולת מול הפרצוף שלנו, היא רק עוד תוספת איומה. אנחנו רואים את הטרקטורים והמשאיות משליכים את הפסולת באמצע היום, כאילו זה לגיטימי ומקום מוסדר. לפעמים מגיעים פקחים לאיכות הסביבה, אבל רוב הזמן לא וגם כשמגיעים - איני יודעת אם נותנים דוח"ות. אם כן ,כנראה שזה לא ממש עוזר, כי הערימות רק הולכות וגדלות".
אלי מלכה תושב השכונה, טוען כי בסוגיית הפסולת האבסורד הגדול ביותר הוא שקבלנים שעובדים בשירות העירייה, הם שמשליכים את פסולת הבניין בגרינבוים, במקום להטמינה כנדרש בחוק.
"ברוכים הבאים לתחנת פינוי פסולת בניין גרינבוים", כתב מלכה בפייסבוק. "אספלט תושב לא זורק, אבנים משתלבות תושב לא זורק, חבקי ברזל שחובקים משטחי משתלבות תושב לא זורק. ספי מדרכות מבטון תושב לא זורק. מי כן זורק אתם שואלים? ובכן מי עושה תשתיות בעיר? העירייה. הבנתם את הבדיחה וכמה היא על חשבונכם? הרי בהצעות מחיר של הקבלנים, הם אמורים לפנות את הפסולת להטמנה וזה עולה לא מעט. אז, הכי טוב לזרוק ואז לייצר מכול הפסולת מעין תלולית ולקבור את הפסולת.
2 צפייה בגלריה
פסולת בשטח בנווה חיים
פסולת בשטח בנווה חיים
פסולת בשטח בנווה חיים
(צילום: פרטי)
"בבוא היום", ממשיך מלכה, "תושבי חדרה ,ישלמו שוב עשרות אלפי שקלים לנקות את השטח בחזרה , ועד אז? הכי טוב תחנת מעבר לפסולת בניין בפרצוף של אנשים. אגב לא מעט אנשים וקבלנים משליכים שם פסולת. כי פשוט אכיפה אין. אני קורא למצוא את האחרים ולתבוע אותם לדרוש פינוי המחדל, כספי ציבור אינם הפקר".
עוד אמר מלכה כי תושבי נווה חיים והסביבה דורשים ניקוי יסודי של השטח מכל פסולת שנזרקה שם במשך השנים, הצבת מצלמות לאורך הציר וחסימת הגישה למקום.
גם חיליק מדור חיים, תושב השכונה, סיפר: "על יד השער האחורי שלי, אזור החנייה, אנשים זורקים פסולת בניין תדיר במשך שנים. גם לאחרונה השליכו חלקי בטון ואספלט שנראים כאילו הם תוצרים של הכביש שפירקו באוסישקין כדי להכניס את צנרת המים החדשה. רחוב אוסישקין הוא רחוב ארוך מאד, ככה שיש המון פסולת בניין. אנו מקווים שיפנו את זה מכאן, כיוון שאף אחד לא רוצה ערימות פסולת מול הפרצוף".
בשבוע שעבר, הגיע למקום ,חבר המועצה רונן הילף, כמחזיק תיק השירות לתושב וסייר במקום עם התושבים: "חבר המועצה רונן הילף ,הגיע לראות את המפגע במו עיניו לאחר שביקשנו ממנו. הוא פגש תושבים שגרים בסמוך והבטיח שיפעל לפינוי המפגע ומניעת הישנותו וכן לשנות את שיטת העבודה של קבלנים מול עירייה בנושא השארת הפסולת ברבים", סיפר מלכה. "אנו מקווים לשינוי מהיר במצב הקיים, מייחלים לזה שהגלגלים יתחילו לנוע כבר".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "מדובר בכביש שסוללים, וזה שטח התארגנות של הקבלנים. בנוסף, תאגיד "מי חדרה" ביצע שם עבודות, אך מאחר שחלק מהעובדים נכנסו לבידוד טרם פונתה כל הפסולת שהושארה. בסיום עבודות הפיתוח תפעל העירייה לפנות את הפסולת, ובמקביל תפעל באמצעות הפיקוח לחיוב בעלי שטחים פרטיים לנקיונם".