עובדי אגף השיטור והפיקוח בעיריית חדרה תוקפים בחריפות את הנהלת העירייה. בין הטענות הם מציינים כי הם נמדדים אך ורק לפי כמות הדו"חות שהם מייצרים לעירייה וכי היחס אליהם הינו כאל מכונות לייצור כסף - לקופה הציבורית.
כמו כן נטען כי פקח שאיננו מספק כמות מספקת של דו"חות, לא מקבל את הזכות לעבוד בימי שישי ולקבל במשכורתו 'שעות נוספות'. במקביל, הועלו טענות לפיהן הם נדרשים מפעם לפעם גם 'לשמור' חנייה לבכירי עיריית חדרה.

2 צפייה בגלריה
פיקוח עירוני
פיקוח עירוני
פיקוח עירוני
(אילוסטרציה. צילום: שלומי כהן)
ביום ראשון השבוע התקיימה פגישה של הפקחים ועובדי השיטור באגף האכיפה, בין היתר בנושאים האלו. במסגרת זו נשלח אחד העובדים נסער לביתו.
אלא שבדרכו, חש ברע ופונה לקבלת טיפול במרכז הרפואי הלל יפה: "הפקחים ממורמרים ומתוסכלים מאד והלחץ נותן את אותותיו על כולם באגף", אמר איציק יצחקי יו"ר ועד עובדי עיריית חדרה.
"דורשים מהם לעשות יותר מידי דברים ביום עבודה, לא רק מבחינת מכסת דו"חות. הם גם מרגישים שלא מקשיבים להם, לא נותנים להם למשל את שיקול הדעת, אם לתת התראה לפני דו"ח, מצפים מהם לתת דו"חות במכסה מסוימת ואם בשעה אחת לא נתנו דו"ח - מסתכלים על זה כאילו התבטלו. כל זה, כשלפעמים הם נדרשים לעבודה קצת יותר מורכבת כמו להתחקות אחרי משליכי אשפה וגזם לא בנוהל, דברים שלוקחים קצת יותר זמן. התפקיד שלהם הוא לשמור על הסדר בעיר ולאכוף אותו, אבל בעירייה רוצים שיביאו כסף ללא היכר".
יצחקי גם טוען שהנוהג לפיו על הפקחים לשמור חניות לבכירי העירייה, לא היה קיים בעירייה בעבר וכי כל זאת במצטבר גורם לתחושות קשות באגף האכיפה: "בנוסף, המנהלים נדרשים להעביר דיווח מידי יום על כמות הדוחות שכל פקח נתן, המנכ"ל שואל אותם דברים בסגנון 'כמה אתה שווה היום', כלומר כמה כסף עשית לנו היום. הרבה זמן שהפקחים מסתובבים עם תחושה רעה ולאור מה שקרה ביום א' החלטנו שלא יצאו לשטח ביום הזה. ועד העובדים הגיע אליהם חיבק ותמך ולמחרת שבו לעבודה ומבחינתנו היא צריכה להיות הרבה יותר מבוקרת".
2 צפייה בגלריה
איציק יצחקי
איציק יצחקי
איציק יצחקי
(צילום: אלעד גרשגורן)
יצחקי סיפר כי שיגר מכתב למנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, בו ביקש ממנו להיפגש עם העובדים ולשנות גישה כלפיהם: "ביקשתי שיפסיק לרדת לחייהם ויפסיק להיות מנותק. הנהגת העיר לא מחוברת לעובדים הפשוטים ולא מכירה את עבודת השטח", הסביר והוסיף: "למרות שוועד העירייה רוצה לפעול יד ביד עם הנהגת העיר, כדי שהעובדים ירגישו טוב יותר בעבודתם, המנכ"ל, מתנגד לפגישה עם הפקחים".
יצחקי גם ביקש להבהיר לתושבים כי בנקודת המפגש שלהם עם פקח עירייה, חשוב שיידעו כי לפקח לא ניתנת אפשרות לשיקול דעת, והוא מחויב באספקת דו"חות לעירייה.
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "מנכ"ל העירייה מצפה מכל עובדי העירייה לבצע את עבודתם כהלכה, כל עובד בהתאם לתפקידו. תפקיד הפקחים הוא לאכוף סדר במרחב הציבורי, ועליהם לבצע את העבודה המוטלת עליהם, כולל טיפול בפניות מוקד, התראות וכדומה, וכן מתן דוחות. על הפקחים לעבוד כנדרש מהם, וזאת על מנת שכספי ציבור לא יבוזבזו על עבודות סרק אלא ישמשו לייעודם. המנכ"ל מדגיש כי קופת העירייה אינה מסתמכת על דוחות, ושולל את הטענות בנושא".