מתנדבי קהילת חדרה של החברה להגנת הטבע הצילו מאות בצלים של חצבים סמוך לכביש החוף. בשבוע שעבר נודע לארגוני הטבע והסביבה, כי בקרוב צפויות לצאת לדרך עבודות להרחבת כביש 2 (כביש החוף). בעקבות זאת יצאו המתנדבים במבצע להצלה מיידית של בצלי החצבים, שצפויים להיפגע בעקבות העבודות.
1 צפייה בגלריה
מבצע ההצלה של החצבים בחדרה
מבצע ההצלה של החצבים בחדרה
מבצע ההצלה של החצבים בחדרה
(צילום: הדס ילינק)
העבודות, כך נמסר מהעירייה, יחלו בקרוב מאוד לאחר שנבחר קבלן מבצע והן כוללות את הרחבת כביש החוף והרחבת גשר אולגה לשני מסלולים לכל כיוון. הפרויקט משותף למשרד התחבורה ועיריית חדרה.
בקהילת חדרה פירסמו קריאה דחופה למתנדבים להגיע ולסייע בהוצאת הבצלים. עשרה מתנדבים ונציגי קהילת חדרה ורשות הטבע והגנים עמלו בשעות הבוקר ושלפו את הבצלים מהאדמה. הבצלים הוצאו מאזור צומת הלל יפה, ונשתלו מחדש בפארק השרון. סבב שתילה נוסף יתקיים בקרוב.
איריס ארבל, מנהלת קהילת חדרה של החברה להגנת הטבע שהשתתפה במבצע, הודתה למתנדבים ולכל העושים במלאכה. "מאות בצלים של חצבים ניצלו, בזכות התארגנות מהירה של מתנדבי קהילת חדרה והסביבה, בשיתוף רשות הטבע והגנים", אמרה. "לאחר שהבנו כי בתחום העבודות נכללות שתי רצועות עשירות בצומח, יצאנו בקריאת חירום לגיוס מתנדבים".
חיליק מדור חיים, תושב העיר ומתנדב החברה להגנת הטבע: "אני שמח שהצלחנו להציל כמה עשרות בצלים של חצבים מאזור כביש החוף. יש שם צמחייה יוצאת מן הכלל. אני מקווה מאוד שבמסגרת הרחבת הגשר והעבודות על כביש החוף הרקפות לא ייפגעו".
בימים הקרובים צפוי סבב נוסף להצלת בצלים וצמחים מוגנים ונדירים אחרים, ובקהילת חדרה והסביבה קוראים למתנדבים, ולכל מי שערכי הטבע הייחודים קרובים לליבו — להגיע ולסייע במבצע ההצלה.