חבר מועצת העיר חדרה טל אליהו עתר לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה בבקשה לבטל לאלתר את מינויו של חבר המועצה רון שגן כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה חדרה, וזאת בטענה שהמינוי אינו עונה על דרישות החוק.
2 צפייה בגלריה
רון שגן
רון שגן
רון שגן
(צילום: אסף פרידמן)
העתירה הוגשה נגד עיריית חדרה, ראש העירייה צביקה גנדלמן, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה ורון שגן. במסגרת העתירה ביקש עו"ד אליהו שבית המשפט יפסוק על ביטול לאלתר של מינויו של שגן כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה חדרה ולהורות לו לחדול לאלתר מלכהן בתפקיד זה בפועל. כמו כן דרש לבטל את כל ההחלטות שהתקבלו על ידו כמי ששימש כיו"ר וועדת משנה, וכן לבטל את כל ההחלטות שנקבעו בישיבת הוועדה שבה שימש שגן כיו"ר ועדת המשנה בניגוד לדין.
קראו גם:
בעתירה נטען כי בחודש מאי 2020 חתם ראש העירייה על הסכם קואליציוני עם סיעת "מחוברים", ובהסכם זה התחייב למנות יו"ר ועדת משנה מהסיעה. אליהו, ששימש אז כסגן ראש העירייה, טוען כי נפגש עם ראש העירייה והסביר כי המינוי של שגן לא יכול להתבצע כיוון שאינו עונה על דרישות החוק. לטענתו של אליהו, טרם ההצבעה לגבי המינוי טען ראש העירייה כי קיימת חוות דעת המראה כי המינוי של שגן עונה על דרישות החוק, והוא סמך על דבריו של גנדלמן והאמין לו.
משכך, טוען אליהו, התקיימה ישיבת מועצה ביום ה־27 בחודש מאי 2020, שבה ראש העירייה חזר על דבריו אך לא הציג את חוות הדעת התומכת במינוי ולכן הוא הצביע יחד עם הנהלת העיר בעד המינוי. לטענת אליהו, בדיעבד התברר כי קיימת חוות דעת אחרת, הסותרת את טיעוני ראש העירייה.
2 צפייה בגלריה
טל אליהו בימי הקורונה
טל אליהו בימי הקורונה
טל אליהו
(צילום: פרטי)
אליהו טוען שהחוק קובע כי יכול להתמנות ולכהן כיו"ר ועדת משנה רק ראש העירייה או אחד מסגניו. "שגן אינו סגן ראש עירייה, אלא רק חבר מועצת העיר, לפיכך הוא אינו מהווה יו"ר ועדת משנה על פי החוק".
שגן מסר: "החוק אינו דורש כי ממלא התפקיד יהיה ראש עירייה או אחד מסגניו, וזאת בניגוד לוועדות תכנון אחרות כמו הוועדה המחוזית, למשל. כמו כן הוגשה לראש העירייה ולי חוות דעת משפטית ברורה הקובעת כי ניתן למנות חבר מועצה שאינו סגן ראש עירייה שהינו חבר ועדת הנהלה לתפקיד זה, מכוח סמכות ראש העיריה להאציל מסמכויותיו. הניסיון של טל אליהו, שהצביע בעד המינוי, להפריע או לאתגר, יקבל את המענה הראוי בבית המשפט".
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה אינה מנהל את ענייניה המשפטיים באמצעי התקשורת השונים ותציג את עמדתה בבית המשפט".
לכל העדכונים - חדשות חדרה