השבוע התקיימה חניכת הבית השישי של עמותת בית הגלגלים הממוקם בחדרה ומאחוריו סיפור מרגש במיוחד. את הבית תרמה משפחת קן-תור שהחליטה שברצונה להנציח את הוריה – יהודית ומאיר (מאייקה) - בדרך מיוחדת ולהעניק את משכנם למען קידום חברתי של צעירים עם מוגבלות פיזית.
1 צפייה בגלריה
חניכת סניף בית הגלגלים בחדרה
חניכת סניף בית הגלגלים בחדרה
חניכת סניף בית הגלגלים בחדרה
(צילום: יחידת דוברות והסברה עיריית חדרה)
הבית ישמש לפעילות בית הגלגלים למען צעירים עם מוגבלות מכל אזור ואדי ערה וחדרה בעזרת עשרות מתנדבים מסורים, ותתקיים בו תכנית משותפת של העמותה ומחלקת החינוך בעיר, בצורת דירת הכשרה עבור תלמידי חדרה עם מוגבלות בשעות הבוקר.
באירוע נכחו ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, מנכ"ל עמותת בית הגלגלים, יונתן קרני, יו"ר הועד המנהל של העמותה, ד״ר פנינה שורץ–שור ונציגי משפחת קן-תור.
ראש העירייה גנדלמן אמר באירוע: "הפעילות שעמותת בית הגלגלים מקיימת בארץ ועכשיו בחדרה, חשובה מאוד ותסייע למשפחות מחדרה והסביבה להתמודד עם האתגרים שהחיים הציבו להם. תודה למשפחת קן-תור, לעמותת בית הגלגלים ולאגפי הרווחה והחינוך בעיריית חדרה".
מנכ"ל בית הגלגלים, יונתן קרני: "אנחנו אסירי תודה למשפחת קן-תור על הנדיבות במסירת הבית לטובת פעילות בית הגלגלים. בחודשים האחרונים השקענו משאבים גדולים בכדי להתאים ולהנגיש את הבית על מנת שנוכל לאפשר לעשרות החניכים שלנו באזור להתחיל להגיע אליו ובעזרת המתנדבים שלנו להמשיך בחיזוק היכולות לחיים עצמאיים. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם ההנהגה המקצועית והפוליטית בהובלתו של ראש העיר, שיחדיו יצרנו בזמן קצר תכנית שתיתן מענה לאוכלוסיית התלמידים בעיר בנוסף לפעילות הליבה של בית הגלגלים".
בית הגלגלים הוא ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, הכולל בתים פתוחים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית. כל אחד מהבתים מהווה מסגרת חברתית וחינוכית מהנה ומשמעותית שבה מתנסים במגוון כישורי חיים, ובאינטראקציות בינאישיות. בית הגלגלים מקיים מסגרת רציפה מגיל 9, דרך ההתבגרות ובמהלך הבגרות, עם מגוון תכניות ופעילויות במטרה לאפשר רכישת מיומנויות חברתיות וקידום השתתפות חברתית ואזרחית בכל מעגלי החברה. להגשמת החזון פועלים, בעשייה משותפת, כ-500 מתנדבים מסורים ומיוחדים, מכל קצוות הארץ וגווני הקשת הפוליטית, החברתית, הדתית והעדתית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, בעלי מקצוע וסטודנטים שיחד תורמים כ-200 אלף שעות התנדבות בשנה.