עיריית חדרה נערכת למתן סיוע לתושבים בימי הסגר: רכבי עירייה יעמדו לרשות אגפי העירייה לצורך מתן מענים מיידיים שיסייעו לאזרחים ותיקים ומשפחות נזקקות להתקיים בשבועות הקרובים.
2 צפייה בגלריה
נערכים לסגר בחדרה
נערכים לסגר בחדרה
נערכים לסגר בחדרה
(צילום: עיריית חדרה)
קראו גם:
הסגר צפוי לכלול את כל תקופת חגי תשרי, לפחות, וראש העירייה, צביקה גנדלמן, הנחה את אגף את"ל (אירועים תיקונים לוגיסטיקה) לשריין צי רכבים שיעמדו לרשות האגפים העירוניים לצורכי סיוע לתושבים, בעיקר אוכלוסיות בקבוצות סיכון, אזרחים ותיקים, תושבים במצוקה כלכלית, נתמכי אגף הרווחה ועוד, הזקוקים למענים שונים אשר יעזרו להם לצלוח את הסגר.
המוקד העירוני 106 יעמוד לרשות הנזקקים בכל שעות היממה וירכז את פניותיהם של תושבים העומדים בתבחיני הסיוע.
דגש מיוחד מושם על סיוע לאזרחים ותיקים המהווים קבוצת סיכון. לנוכח השלכות התפשטות נגיף הקורונה נדרשים אזרחים ותיקים לשמור על ריחוק חברתי ולעיתים נמצאים פרק זמן ממושך בביתם, זאת שעה שהעורף המשפחתי שלהם אינו נגיש כבעבר, כמו גם שגרת הפעילות שנקטעה עקב משבר הקורונה.
לצורך כך מבצע אגף הרווחה של העירייה בראשות מנהלת האגף זיוה היימברג, בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים, מיפוי צרכים של אזרחים ותיקים בחדרה, לצורך מתן סל מענים ממשלתי שיסייע להם להתקיים בימי הסגר בהתאם לצורכיהם ויכולותיהם הכלכליות.
2 צפייה בגלריה
נערכים לסגר בחדרה
נערכים לסגר בחדרה
נערכים לסגר בחדרה
(צילום: עיריית חדרה)
הממשלה תפעל באופן מתואם יחד עם הרשויות המקומיות למתן גישה לציבור האזרחים הוותיקים לשירותים חיוניים וצרכים נוספים, העולים משהייה ממושכת בביתם. לשם כך גובשה תוכנית הפעולה "מגן זהב", שבמסגרתה מבוצע מיפוי צרכים מקיף לאזרחים ותיקים, לצורך מתן סל מענים רחב על-פי הצורך, בשיתוף הקרן לידידות ובאמצעות אגפי הרווחה ברשויות המקומיות.
אוכלוסיית היעד הם אזרחים ותיקים המוכרים למחלקות הרווחה. לטובת סיוע לצרכים שעלו במיפוי הצרכים מעמיד משרד הרווחה תקציב ייעודי לכל רשות מקומית. הסיוע התקציבי הייעודי יינתן על-ידי מחלקות הרווחה, בהתאם לצרכים ולמצב הכלכלי של האזרח הוותיק. זאת כדי לאפשר את מתן המענים בכפוף לקריטריונים ולמגבלות התקציב, כאשר ידו של האזרח הוותיק הנזקק לסיוע אינה משגת כדי לממן.
בנוסף לסיוע לאזרחים ותיקים, יורחב גם הסיוע לאוכלוסייה נזקקת המוכרת במחלקות הרווחה אשר המשבר הנוכחי העמיק את מצוקתה. מדובר על בגירים בכל הגילאים, אשר מתקשים לכלכל את עצמם או את משפחתם. לצורך כך מתקיים שיתוף פעולה של משרד הרווחה והשירותים החברתיים עם הקרן לידידות המסייעת תקציבית למיזם.
המענים שיתאפשרו בעקבות התוכנית, הן לאזרחים הוותיקים והן למשפחות מצוקה, יכללו סיוע ברכישת מזון ומצרכים בסיסיים ליושבים בסגר, וסיוע לנזקקים באמצעות שוברים וכרטיסי רשתות מזון להפעלה מרחוק; סיוע בצרכים רפואיים, טיפולי שיניים, תרופות, נסיעות לטיפולים דחופים ועוד; תיקון ציוד חשמלי או אחר החיוני לצרכים היומיומיים; סיוע בשכר דירה; צרכים להפגת בדידות, כמו טאבלט או אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו חיבור לתכניות להפגת בדידות מרחוק; וכן צרכים בסיסיים אחרים אשר היעדרם פוגע בתפקוד הפרט או המשפחה.
כל זאת כאמור באמצעות פנייה למוקד העירוני 106, המרכז את הפניות ומעבירן בהתאם לקריטריונים.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות חדרה