תושבים שמתגוררים בשכונת נווה חיים טוענים כי האכלת חתולי הרחוב גורמת למפגע תברואתי. לטענתם, מספר תושבים מאכילים חתולי רחוב המצויים במצב בריאותי ירוד בחצרותיהם. חתולים אלו שוהים גם בחצרות הסמוכות ובמרפסות משך כל שעות היום וגורמים למכת פרעושים.
1 צפייה בגלריה
חתול רחוב
חתול רחוב
חתול רחוב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בשכונה גם קיימות פינות האכלה שלטענת תושבים גורמות למפגעי עכברים.
"זה שאנשים מאכילים חתולי רחוב בחצרות שלהם, זה עניין יפה ומלא חמלה", אומרת תושבת רחוב אהרונוביץ', "אלא שהם הורסים את איכות החיים שלנו. אצלי בחצר בכל רגע נתון יש כחמישה חתולים, מוכי זבובים, עם פציעות שונות. עד כה ניסיתי להתייחס לכך בסבלנות. אבל לאחרונה גילינו שהחצר שלנו מלאה פרעושים. נאלצנו להזמין הדברה. ניסינו לדבר עם השכנים, אבל זה לא עזר".
תושב רחוב הגר"א שבסמוך לביתו יש תחנת האכלה מוסיף: "לי עצמי יש חתולה בבית וכלב כך שאי אפשר לחשוד בי בהיעדר אהבה לבעלי חיים, אבל בזמן האחרון אני נתקל בעכברים ועכברושים. לי ברור שמזון החתולים שמושאר בהמון פינות בשכונה, מושך חוץ מחתולים גם חיות אחרות".
חיליק מדור חיים, חוקר תולדות העיר ובעברו אחראי ההדברה בעיריית חדרה הסביר את מכת הפרעושים: "באביב הפרעושים מתחילים להיות פעילים מאוד. אם יש תקופה חמה מאוד כמו שהיה לנו בשבוע החולף, בבת אחת בוקעים המוני פרעושים. תוך תקופה של עשרה ימים, הם יכולים להטיל כמות אדירה של ביצים חדשות, ואם לא מטפלים באמצעות הדברה, זה לא עובר לבד".
למאכילי החתולים בתחנות ההאכלה המליץ להקטין כמויות: "אני הולך בשכונה ורואה בהמון פינות כמויות אדירות של מזון. זה ללא ספק קורא לבעלי חיים לא רצויים להגיע".
מהעירייה נמסר: "תושב רשאי להאכיל חתולים בחצר ביתו הפרטי ואילו במרחב הציבורי רשאים התושבים להציב כלים למים נקיים. לגבי מזון, הנחיות השירות הווטרינרי מתירות האכלת חתולים בשטח פתוח בריחוק מהבתים וגם אז רק במזון חתולים יבש בלבד בכמות קטנה, ולא בשאריות מזון ביתי. בנוסף, עליהם לפנות את השאריות מהמקום במידה ולא נאכלו כדי למנוע הגעה של מכרסמים נמלים ומזיקים. במידה ויש הפרה כגון האכלה במזון רטוב, שאריות מזון ביתי, בצמידות לבתים, או אחזקה לקויה בהאכלה, ניתן לפתוח פניית מוקד ב־106 והנושא יטופל על ידי המחלקה הווטרינרית".