החדשות

אלכו־ג'ל במרפאה והתקהלויות קטנות
חוף אולגה שלמבלים בו לא היה עד כה היכן לרכוש מזון, שתייה ולהשכיר כיסאות ושמשיות, מתחדש. "נחלים" - החברה לפיתוח תיירות חדרה של עיריית חדרה, פרסמה מכרז ל"הפעלת חוף אולגה" כבר בעונת הרחצה הנוכחית. במכרז מצוין כי המפעיל יציב ויתפעל משאית לממכר מזון, ישכיר מתקני חוף כמו שולחנות, כיסאות ושמשיות וכן יקיים פעילויות ציבוריות בטיילת.
2 צפייה בגלריה
משפחת בן אור מחריש בחוף אולגה
משפחת בן אור מחריש בחוף אולגה
משפחת בן אור מחריש בחוף אולגה
(צילום: אלעד גרשגורן)
בגזרת משבר הקורונה, נדרש מנהל אגף החופים חיים ג'רבי, לפתוח את העונה תחת ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. בין יתר השינויים הצפויים לעונה זו: ההגעה לים תתאפשר רק עם מסכה. בתוך המים לא נדרשת חבישת מסכה אולם יש צורך בהקפדה על שמירת מרחק בין השוחים כפי שנשמר ביבשה.
בחופים יוגדרו מקומות מסודרים בהם ניתן להתקהל ולשבת בצוותא (עד שישה אנשים), השירותים יעברו אחת לשעה חיטוי וניקיון. המקלחות והמלתחות ייישארו סגורות. המתרחצים יוכלו בתקופה זו לעשות שימוש במקלחות השדה (המקלחות המצויות על חוף הים). המרפאה בחוף אולגה והשירותים בחופים, יצוידו באלכו־ג'ל וההנחיה למבקרים והמתרחצים היא להישמע להוראות המצילים והפקחים.
יוסי תורג'מן, מציל ראשי: "אנחנו הולכים לקראת דבר חדש שלא מוכר לנו, אולם בטוחים שציבור המתרחצים ישתף פעולה ויישמע להנחיות. דבר נוסף שצריכים לקחת בחשבון זה שאנחנו מצויים כעת בעבודות מסיביות על הטיילת. זה אומר שחצי מחוף אולגה, באזור שמדרום למבנה המשרדים, הוא מגודר".
השנה ישתדרגו החופים גם בכך שייבנו מגדלי מציל חדשים. המגדל הראשון יוקם בחוף הכפר הים. לאחר מכן יוקמו המגדלים בחוף אולגה. "הבנייה תיעשה תוך כדי תנועה", מסביר תורג'מן. "החופים נגישים לנכים במקומות האפשריים, עם שביל נכים באזור הטיילת בחלק הצפוני של חוף אולגה ואף בכפר הים. בשניהם אף הסככות מונגשות".
יש לציין כי עיריית חדרה קיבלה תקציב שיאפשר לקיים את פתיחת החופים תחת ההגבלות של משרד הפנים.

המתרחצים

"חזר לנו האוויר"
מי שהתגעגעה מאוד לים היא מיכל צרויה (54), מבקרת קבועה בחוף אולגה: "אני הכי מאושרת שאפשר להעלות על הדעת. בקיץ או בחורף אני מגיעה יום יום לחוף. לא מפספסת אף יום. חבל שלא פתחו קודם לכן את החוף. זה המקום הכי בריא, הכי משובב נפש שיש. מבחינתי שלא היו פותחים מרכזים מסחריים וקניונים, רק את הים, וקודם כל את הים. חוף אולגה הוא החוף הכי טוב בארץ. לא חסר בו כלום. אני מכורה לרוגע של הים, במיוחד באזור 'הבריכה'. כשאני שם אני שוכחת מהכל ויוצאת חדשה. עכשיו כשחוף נפתח, אני מרגישה שחזר לי האוויר".
עליזה ברוך (62) מקבועות חוף "כפר הים": "החוף הזה, כמה שהוא קטן וקומפקטי, יש בו אווירה אחרת, כמו חו"ל כזה. זה מרגיש כמו איזה חוף פרטי. לי הוא היה מאוד חסר. אנחנו גדלנו בים ועל הים. לקחת לנו את הים זה לקחת את החמצן שלנו".

המצילים

"התגעגענו לים"
רון מלכה (25), מציל כבר שלוש שנים. הסוכה שלו בחוף כפר הים: "אף פעם לא עמדנו בסיטואציה כזו ואנחנו נשתדל לשמור על מקצועיות ועל כולם בריאים ושלמים. זו העבודה שלנו. בהחלט יהיה שונה לראות את האנשים על החוף עם מסכות, אבל אין מה לעשות, זו מציאות שנצטרך להסתגל אליה. אנחנו לא מיוחדים ועלינו לשמור על כללי הזהירות כמו שעושים בכל העולם".
2 צפייה בגלריה
המציל רון מלכה
המציל רון מלכה
המציל רון מלכה
(צילום: פרטי)
יהיה מקום ברצועת הים הקטנה של חוף כפר הים, לשמירת מרחק בתוך המים?
"גם לנו הסיטואציה הזו חדשה ונתמודד איתה תוך כדי תנועה. אני מאמין שאנחנו נמצא את הפתרונות לכל בעיה. חשוב שאנשים ישתפו איתנו פעולה ולא ישימו לנו רגליים כי בסוף כולנו יחד בתוך זה. המטרה היא לשמור ולהציל חיים".
מלכה, שחי את הים גם כגולש ותיק, מספר כי השנה הגעגוע לים היה חזק מתמיד: "אני אוהב את העבודה שלי ואוהב ש'המשרד' שלי מול הים. זו גם שליחות מבחינתי להציל חיים, לא רק כיף. עם הכיף באה הרבה אחריות והשנה אפילו גדלה האחריות. הגעגוע לים גדול, ההסגר הקצין את הגעגועים. כמאמר הקלישאה 'רק כשאתה מאבד משהו אתה מבין כמה הוא חסר לך".

בעלי העסקים

"נרגשים לפתוח את העונה"
ליאור פוקס (36), בעל מסעדת בני הדייג בחוף כפר הים: "עד כה היינו סגורים לגמרי. אפילו לא פתחנו במתכונת של טייק אויי כיוון שאנחנו מצויים בחוף הים, לא קרובים למשרדים או מקומות עבודה. החל מסוף השבוע הקרוב נפתח את המסעדה במתכונת של טייק אווי לדברים קלילים שאפשר לנשנש בכיף על חוף הים. נציע שתייה קלה, המבורגרים, גלידה. מעין קיוסק כזה. אנחנו נרגשים לפתוח את העונה אחרי כל התקופה הזו. השבוע הייתי פה מבוקר עד ערב כדי לנקות, לחטא ולהצטייד בכל מה שצריך. המוטיב של המקום הזה, והרשת באופן כללי, הוא אירוח מפנק ושפע. המיקום של המסעדה על הים גורם לכך שבאים לפה לשבת בנחת, ליהנות עם פינוקים. התגעגענו לים, לאירוח. מה יפה יותר מלבוא לים ולהתפנק על דג וסלטים או סתם אבטיח וכוס בירה? אחרי שהיינו סגורים כל כך הרבה זמן אין יפה מזה".

המחירים

בירה: 30־25 שקלים
אבטיח: 25 שקלים
ארטיק: 15־3 שקלים



המציל רון מלכה. "אף פעם לא עמדנו בסיטואציה כזו"