ילד מספר 14 נולד לשמואל ייריש (45) ורעייתו חנה גיטל (40) חסידי חב"ד, שעלו לחדרה מאוקראינה, בעקבות המלחמה, לפני ארבעה חודשים.
2 צפייה בגלריה
משפחת ייריש בביתה בחדרה. מזל טוב!
משפחת ייריש בביתה בחדרה. מזל טוב!
משפחת ייריש בביתה בחדרה. מזל טוב!
(צילום: אלעד גרשגורן)
התינוק, נפתלי הירש, נולד בבית החולים הלל יפה בחדרה ובביתו החדש בשכונת ויצמן ציפו לו הוריו ו-13 אחים נרגשים.
משפחת ייריש מונה חוץ מההורים את הצאצאים: יצחק אייזיק (17), דינה (בת 16), אסתר בלה (15), בת שבע (14) רוחל חייה ( 13), אלימלך (11), דבורה לאה (10), יחיאל בנימין (9), שניאור זלמן (7), מרים ליבה (6), מנוחה מרגלית (4), מנחם מנדל (2 וחצי), מוישה דובר(שנה וחצי), ונפתלי הירש (שלושה שבועות).

2 צפייה בגלריה
טנקים רוסיים בגבול אוקראינה
טנקים רוסיים בגבול אוקראינה
טנקים רוסיים בגבול אוקראינה
(צילום: שאטרסטוק)

בני המשפחה עלו ארצה מאודסה באוקראינה ב-6 באפריל לשכונת ויצמן. "הגענו ארצה דרך גרמניה", מספר האב שמואל. "אמנם באודסה לא הרגשנו ממש את המלחמה, היו קצת טילים באודסה ובסביבותיה, אבל חרסון הסמוכה, נכבשה על ידי הרוסים. לקחנו 15 מזוודות ובאמצע הלילה עזבנו את העיר באוטובוסים, יחד עם הקהילה. חיפשנו בית שיהיו בו לפחות שישה חדרים, שיכיל את כולנו, ושתהיה בו חצר וגם שתהיה לנו קהילה וברוך ה' ראינו את הבית בשכונת ויצמן ואנחנו מרוצים מאוד להיות כאן. הבן הבכור שלנו כבר לומד בישיבה בקרית גת. בשנה הבאה שאר הילדים ילמדו במערכת החינוך בעיר".
קראו גם:
באוקראינה ייריש עבד בקהילה והיה בעליו של עסק למשחקים שקשורים בעולם היהדות ואילו רעייתו הייתה מורה למוזיקה באקדמיה ועסקה בין היתר בניגונים יהודיים: "אנחנו מאוד מאושרים בארץ, נדהמים ונרגשים מקבלת הפנים שעשו לנו כאן. כולם רוצים לעזור ומציעים עזרה, באים עם אוכל לשבת. אנשים מדהימים. הרבה אנשים ב"ה גם באו לברית של נפתלי הירש ויש לנו כאן גם קהילה תומכת ונפלאה של חב"ד בחדרה".
האם המשפחה צפויה עוד להתרחב?
"בע"ה. חושבים על זה, ויודעים שהכול מהקדוש ברוך הוא, ומה שהוא נותן אנחנו מקבלים, בשמחה".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:19, 11.08.22