ילדי גן ארגמן בשכונת ניסן בחדרה יצרו תערוכה מרהיבה והפכו את הגן למוזיאון.
1 צפייה בגלריה
אחד הציורים בתערוכה
אחד הציורים בתערוכה
אחד הציורים בתערוכה
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
הילדים, בגילאי שלוש עד ארבע וחצי הקדישו את ארבעת החודשים האחרונים ליצירת תערוכה, בהשראת האומנית היפנית יאיוי קוסמה, לאחר שלמדו על הנושא "נקודות".
קוסמה היא אומנית יפנית, שיוצרת בסגנון אוונגרד ויצירותיה הססגוניות כוללות בין היתר ציור, פיסול, קולאז'ים ומיצגים.
אתמול (יום ראשון) פתח "המוזיאון" את שעריו לקהל הרחב, בעלות של 10 שקלים. ההכנסות מהתערוכה יועברו ל"כפר הילדים- נווה אלישע" בגבעת עדה. זאת לאחר שבגן נערכו בחירות, ונבחר הגוף אליו ייתרמו ההכנסות. כך שהילדים קיבלו גם שיעור בנתינה ובדמוקרטיה.
הגננת מעיין אוחנה מספרת שהכול התחיל בעקבות למידה על נקודות וקווים: "למדנו על צורות, קווים ונקודות ושקו זה בעצם אוסף נקודות, וסיפרתי להם את סיפור 'הנקודה'. אנחנו גן אוהב אמנות והתכנים מועברים דרך אמנות חזותית, אז הראיתי להם עבודות של ז'ורז' סרה, יאיוי קוסמה ואחרים והילדים מאוד התלהבו מהעבודות של קוסמה, מהצבעוניות ומהנקודות, זה מאוד משך אותם והם הביאו דברים עם נקודות מהבית. כך למדנו על נקודות בכל מיני היבטים ומכאן התפתחנו ללמידה על מוזיאון ואף ביקרנו במוזיאון 'הראשונים' בעין שמר. אז כבר החלטנו שנפתח בגן מוזיאון".
אוחנה מוסיפה: "העבודות נעשו בשיתוף פעולה עם ההורים ובסיוע הסייעות שלנו מיה כהן וקרנית זעירי. התגובות שאנו מקבלים מלאות הערכה לילדים ולעבודות בגלל גודלן, וצבעוניותן. רצינו להראות שגם ילדים צעירים של גילאי טרום טרום חובה יכולים ליצור תוכן וללמוד למידה חווייתית ועוצמתית".
התערוכה פתוחה היום בין השעות 17:00-19:30 וגם מחר יום שלישי בשעות האלו אז תינעל.
לעדכונים: חדשות חדרה