תושב חדרה, גולן לקס, המתנייד בכיסא גלגלים, חווה בשבוע שעבר חוויית שירות לא נעימה במיוחד. בבואו לתדלק בתחנת הדלק פז על כביש 4 בעיר, נאמר לו על ידי העובדת במקום כי נכים שאינם יכולים להגיע לכפתור האינטרקום, מוזמנים לסור לתחנה אחרת.
לקס הגיע לתחנה וצפר שלוש פעמים, דבר המקובל בתחנות דלק, כשאין יכולת אחרת לתקשר עם נותני השירות המצויים בתוך התחנה, אולם איש לא נענה לקריאתו. כך קרה גם בסדרת הצפצופים השנייה שלו. "בלית ברירה טיפסתי עם הרכב על קצה המדרכה שלפני משאבת הדלק, ורק ככה יכולתי להגיע לכפתור האינטרקום ולקרוא למתדלק, דבר מסוכן כלשעצמו", סיפר לקס בשבוע. "המתדלקת הגיעה ואמרה לי שלא שמעה את הצפצופים ושאני אמור ללחוץ שלוש פעמים על האינטרקום. הסברתי שאני לא יכול לצאת מהאוטו כדי להגיע לאינטרקום וכי יש נכים יותר מוגבלים ממני, שהם בכלל לא יכולים להשתמש בידיהם. לתדהמתי היא השיבה לי, מבלי למצמץ, שהללו יכולים ללכת לתחנות תדלוק אחרות ששם יש שירות מלא. שאלתי אותה אם יש מנהל למקום והיא ענתה שהיא המנהלת. אין ספק שתשובתה היכתה אותי בתדהמה".
לקס התלונן באתר החברה ואף הציע פיתרון ייעול כמו הוספת מספר טלפון של התחנה, כדי שמוגבלי תנועה יוכלו להתקשר ולבקש עזרה במקרה הצורך או להותיר חלון פתוח ליד המתדלקת כדי שהצפירות יישמעו.
יש לציין כי מיד לאחר שלקס שיגר את תלונתו באתר פז, התקשרה אליו המנהלת האזורית, התנצלה והבטיחה לעדכנו בנושא שינויים שיערכו בתחנה.
לדברי לקס הפעיל רבות במסגרת "נגישות ישראל חדרה", החוק מחייב את תחנות הדלק להעניק שירות לנכים, ואין מדובר בטובה. יחד עם זאת, הבהיר כי ברור לו שהתנהלות כזו מקורה בחוסר הבנה ובבורות ולא ברוע.
תגובת פז: "מדובר במקרה חריג וחלילה לא במדיניות החברה. העובדת המדוברת מצויה בהליך משמעתי. חברתנו עומדת בכל תקנות הנגישות ואחוז התחנות המונגשות שלה גבוה מהמתבקש בחוק".