זוהר אזולאי תושב חדרה, בשנים האחרונות הוא שותף למספר מאבקים חברתיים בעיר. רבים בעיר כבר מכירים אותו במיוחד עקב מאבקיו כנגד דו"חות חנייה, אך הפעם, אפילו הוא בעצמו, מודה שהופתע מהממצאים שגילה.
זוהר מספר "בחודש מאי 2016 חניתי במתחם בית החולים הלל יפה ליד סימון אדום לבן במקום שלא מפריע לתנועה, כשחזרתי ראיתי שמונח לי דו"ח על הרכב, מצד אחד ידעתי שקיבלתי את הדו"ח על זה שחניתי בצמוד לאדום-לבן, אבל מצד שני, הסתכלתי טוב על החניון ולא הבנתי למה נצבע שם האזור באדום-לבן. לא היה בזה כל הגיון כי לא הייתה שום הפרעה לתנועה. החלטתי לערער בעירייה וכרגיל, קיבלתי את נוסח הדחיה הקבוע לטענותיי מהתובעת העירונית".
2 צפייה בגלריה
החנייה בבית החולים הלל יפה. (צילום: זוהר אזולאי)
החנייה בבית החולים הלל יפה. (צילום: זוהר אזולאי)
החנייה בבית החולים הלל יפה. (צילום: זוהר אזולאי)
כאמור, הערעור נדחה, אך מבחינת זוהר, זה הסימן לצאת למאבק. זוהר ניגש אל אגף ההנדסה וביקש להוציא את מפת תוכנית החנייה של האזור, עבור קבלת תוכניות אלו, נאלץ לשלם סכום הדומה לסכום הדו"ח. אך בעבור זוהר, מדובר היה בעניין עקרוני. לאחר שבדק את תוכנית החניות בבית החולים, הבחין זוהר שהמקום שבו חנה, הוא מקום המיועד לחנייה ולא הייתה כל סיבה לצבוע אותו באדום-לבן, עם ממצאים אלה, פנה זוהר מחדש אל העירייה.
2 צפייה בגלריה
תשריט החניות בבית חולים
תשריט החניות בבית חולים
תשריט החניות בבית חולים
בעקבות פנייתו, יצא צוות מהעירייה אל השטח לבדוק את טענותיו, שהתבררו לבסוף כצודקת. הסתבר שבית החולים צבע על דעת עצמו את החניה בניגוד לתוכנית שאושרה.
זוהר היה צריך לחכות מספר חודשים על מנת לקבל את ההודעה הרשמית שהדו"ח בוטל, אך בכך לא נגמר המאבק, זוהר ביקש לקבל בחזרה את 120 השקלים ששילם לעירייה, כדי להוציא את תוכנית החנייה ששמשה אותו כראייה, אך בקשה זו נתקלה בדחייה.
כפי שכבר הבנתם, זוהר לא מוותר בקלות ואיים להגיע לערכאות משפטיות, עקב כך נקבעה לזוהר פגישה בעירייה עם סמנכ"ל העירייה משה ביטון ועם מנהלת אגף תלונות ונציבת פניות הציבור, יהודית אסולין.
בתחילת החודש נערכה הפגישה בעירייה, לאחר שסמנכ"ל שהעירייה שמע על המאבק בדו"ח החנייה, הבטיח לו שיוחזרו לו ה-120 שקלים. אך זה לא הספיק, הוא הציג בפני בפניהם דו"ח נוסף של תושבת העיר שקיבלה בדיוק באותו מקום דו"ח ופנתה לזוהר לעזרה לאחר שהתובעת העירונית דחתה את ערעורה, גם בדו"ח זה הבטיח משה ביטון לטפל, אך לבקשה האחרונה של זוהר, לא הייתה להם תשובה ובינתיים, הוא נענה בשלילה. לדבריו: "אני ביקשתי שהעירייה תחזיר באופן אוטומטי את הכסף לכל מי שחנה שם ושילם את הדו"ח, מבלי שיאלצו לעבור את כל מסלול המכשולים בהגשת הערעור ובקבלת התשובה".
מעיריית חדרה נמסר: העניין הועבר לבדיקת התובעת העירונית.
מבית החולים הלל יפה נמסר: "עיריית חדרה היא המפעילה את הפיקוח בשטח בית החולים בנושא חניה, זאת על פי דין. לבית החולים, אין אפשרות לערער או לסייע למטופלים ו/או למבקרים שקיבלו דו"חות. עם זאת, בית החולים אחראי על תחזוקה החניות וסימונן, דבר הנעשה בכפוף לאישור מול העירייה ובתיאום מלא מולה.
באשר למגרש המדובר- לאחר פניה של עיריית חדרה לבית החולים במקרה דנן ובהתאם לדרישתה, תוקנה הצביעה.
יש לציין כי הנהלת בית החולים פנתה לעירייה מספר פעמים בבקשה להתחשב בציבור החונים ובעיקר בציבור המטופלים במספר מיקרים, אך כאמור, לבד מבקשת התחשבות, אין לה כל סמכות נוספת".