"אבא היה חבר אגד, וזה באופן טבעי משך אותי ואת אחי". כך אומר השבוע מוטי בן עמרם, בן למשפחה המוכרת כ"משפחת אגד" מכרכור.
מי שהתחיל את המקצוע היה האב יצחק, היום בן 80, פנסיונר של אגד. ליצחק שני אחים, משה המתגורר בחדרה וחיים המתגורר בהוד השרון, ושניהם, איך לא, פנסיונרים של אגד.
המסורת נמשכה גם בקרב דור הילדים: מוטי, בנו של יצחק, הוא נהג אגד ותמיר, בנו השני, בחר במקצוע הזה גם הוא.
1 צפייה בגלריה
תמיר, יצחק ומוטי בן עמרם. "אוהבים את העבודה" | צילום: אלעד גרשגורן
תמיר, יצחק ומוטי בן עמרם. "אוהבים את העבודה" | צילום: אלעד גרשגורן
תמיר, יצחק ומוטי בן עמרם. "אוהבים את העבודה" | צילום: אלעד גרשגורן
"אנחנו מאמינים מאוד במקומה של התחבורה הציבורית בארץ ובפוטנציאל שלה, ואוהבים את העבודה", אומר מוטי. "גם אני חבר אגד, ותמיר אחי הצטרף בתקופה שכבר סגרו את הקבלה לאגד כחבר, ולכן הוא נהג שכיר".
האב יצחק היה מנהל תחנת אגד בפרדס חנה עד לסגירתה. בשנים האחרונות טרם פרישתו לגמלאות, נהג בקווים הפנימיים בפרדס חנה: קו 1, קו 3 וקו 5.
מוטי (48), עבד במשך 12 שנים בהנדסת מבנים של אגד, בתכנון תחנות, ובתפקידים אחרים בחברה. בשנים האחרונות חזר לנהוג בקווים 970 (בני ברק-חיפה) ו-852 (פרדס חנה-תל אביב).
תמיר, 36, האח הצעיר, עבד באגד ראשון לציון וכיום עובד באגד חדרה, נוהג בקווים 852 ו-872 (זכרון יעקב-תל אביב).
"משפחת בן עמרם גדולה וענפה, וממשיכה לגדול ולהתרחב", אומר מוטי. "אנחנו מאמינים שבעוד עשר שנים יתווספו חברים נוספים למשפחה הגדולה, ושנמשיך להיות שמחים, בריאים ומאושרים". לדברי מוטי, יש לבני המשפחה מכנה משותף נוסף פרט לנהיגה באוטובוסים: "אני מנגן באקורדיון, בפסנתר ובאורגן, הבן שלי מתופף ואמא שלי מנגנת באקורדיון. אנחנו עושים הרבה ערבי שירה במשפחה, ומאמינים ששמחת החיים תישאר מנת חלקנו. במסגרת חגיגות ה-80 לאבי בחודש האחרון, הקרנו גם סרטון שבו הוא נראה נוהג באוטובוס אגד בפעם האחרונה, טרם יציאתו לגמלאות. זה היה מרגש מאוד, כי זה מה שהוא עשה רוב חייו. במישור המקצועי אנחנו מקווים להמשיך להתפתח עם אגד יחד".