2 צפייה בגלריה
שביל ישראל ליד חדרה | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
שביל ישראל ליד חדרה | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
שביל ישראל ליד חדרה | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
הכניסה הדרומית מכביש החוף לחדרה (כביש 2) נחנכה לפני כמספר שבועות, ובעטייה נחסמה הגישה להולכי הרגל מכיוון מערב למזרח, איננה הבעיה היחידה עם כביש זה, כך מסתבר.
במקביל להעדר המעבר להולכי הרגל, גם לצועדי שביל ישראל המגיעים ממזרח למערב, נחסמה הגישה עם בניית הכביש נטול המעבר, וטרוניות רבות בנושא נרשמו, אצל חובבי הטבע המקומיים והולכי שביל חוצה ישראל.
כזכור עם פתיחת הכביש הלינו תושבי עין הים וגבעת אולגה כי הגישה לאנרג'י פארק, תחנת הרכבת ומרכז העיר נחסמה בעבורם להגעה רגלית או ברכיבה על אופניים וכי עליהם לעשות עיקוף דרך שכונת ויצמן, על מנת להגיע למוקדים אלו.
התושבים גם חששו ממצב בו ילדים ובני נוער יסכנו חייהם בחצייה מסוכנת בכביש, רק כדי לא להאלץ לעשות עיקוף ארוך דרך שכונת ויצמן. כעת טוענים תושבים כי גם שביל חוצה ישראל חסום להגעה.
2 צפייה בגלריה
הכביש החדש. ישדרג את הכניסה לעיר | צילום: דוברות עיריית חדרה
הכביש החדש. ישדרג את הכניסה לעיר | צילום: דוברות עיריית חדרה
הכביש החדש. ישדרג את הכניסה לעיר | צילום: דוברות עיריית חדרה
"פגשתי כמה קבוצות שהיו בדרכם מיער חדרה לכיוון החוף והסברתי להם שלא יוכלו לעבור בדרך הזו שמסומנת כשביל ישראל במפות", סיפר חיליק מדור חיים תושב העיר ומתנדב קהילת חדרה של החברה להגנת הטבע.
"זו חוצפה לחסום שביל ישראל שהולך מאילת עד לגליל, מסומן בשטח, ומשקיעים בזה כל כך הרבה כסף ויש ועדה מיוחדת שמתעסקת רק בנושא הזה, ופה מחליטים פתאום שביל ישראל חסום. איני יודע מי אחראי לכביש הזה ולמה לא הביאו בחשבון את השביל" אמר.
לדבריו, לאחרונה טייל עם נכדיו בפארק השרון ופגש קבוצות מטיילים רבות שצועדות את כביש ישראל, ואף פגש 2 קבוצות בשכונת ויצמן בעיר: "הסברתי להם שהם יצטרכו ללכת דרך צומת בה"ח הלל יפה והם עשו זאת, אבל אם לא הייתי פוגש אותם, הם היו מגיעים לאזור האנרג'י פארק ומתחילים לחפש הגעה לאזור אולגה. הם הרי באים בדרכם מכיוון יער חדרה, עוברים ליד תחנת רכבת, וממשיכים ישר לפי המפות, לכיוון גשר הולכי הרגל באולגה ומאולגה לוקחים ימינה לכיוון מפרץ בנימין ולכיוון פארק נחל חדרה ולא התאפשרה הגישה הזו".
גם תושב העיר צבי הלברכט, ציין כי נתקל בחסימה של שביל ישראל ואף דיווח עליה לגורמים הרלוונטיים בעיריית חדרה.
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "העירייה נמצאת בקשר עם נציג משביל ישראל, ועודכנה כי סומן על-ידם תוואי חליפי. במקביל פועלת העירייה לאפשר גישה לשביל ישראל מגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף, לאורך הרמפה, דרך הקניון והמשך אל שביל ישראל. מסלול זה נמצא בתכנון ויועבר לרשות לאישורים וביצוע, לאחריו ניתן יהיה לסמנו".
מהחברה להגנת הטבע נמסר: "בערב פסח, בעקבות חסימת תוואי שביל ישראל בשל פתיחת הכביש החדש, סימנו, בתיאום עם העיריה, תוואי מקומי חדש לשביל ישראל תוך מעקף הכביש החדש, וזאת על מנת לתת מענה מיידי למטיילי השביל בפסח. על אף התיאום עם העיריה וסימון התוואי המוסכם נחסם שוב המעבר לאחר מס' ימים, הפעם על ידי המשטרה. ביום ד' האחרון, סומן תוואי עוקף עבודות דרך שכונת ויצמן אל גשר הרכב מעל כביש 2 ומשם אל גבעת אולגה, גם הפעם בתיאום עם עיריית חדרה. הסימון מחדש על הגשר הצפוני יותר פותר כעת את הבעיה ומאפשר את מעבר המטיילים מעל כביש 2".