2 צפייה בגלריה
האוהל בעין הים | צילום: באדיבות התושבים
האוהל בעין הים | צילום: באדיבות התושבים
האוהל בעין הים | צילום: באדיבות התושבים
שוב מצאו את עצמם מתפללי שכונת עין הים בחדרה ללא פיתרון של ממש לקיום תפילה בשבת. זאת לאחר שבשבוע שעבר נעתר ראש העירייה לבקשת ועד בה"ס חופים בשכונה, בית ספר שהיה שאמור לספק פיתרון פרובזורי למתפללים - והוריד פיתרון זה מסדר היום.
בלית ברירה הקימו המתפללים לעצמם אוהל שם התקיימו התפילות בחום הכבד: "איזו בושה לעירייה שתנאי בסיס לשכונה, כמו מבנה לתפילה, היא איננה מספקת. אנחנו נאלצנו להקים אוהל לעצמנו ולהתפלל בו, בחום ובתנאי מזג אוויר כאלו", סיפר אחד המתפללים. "מאד מקווים שבעיריה יהיה מי שיתייחס לנושא ברצינות. זו חרפה שאנו צריכים למצוא פיתרונות לעצמנו".
כזכור, לפני כשבועיים מצאו עצמם מתפללי עין הים לא קורת גג שתשמש אותם כבית כנסת. זאת לאחר שקראוון ששימש משרד מכירות ותפקד כבית הכנסת שלהם בשלוש השנים האחרונות - פורק.
ימים מספר התפללו התושבים תחת כיפת השמיים, ובעיריית חדרה הוצע להם לקיים את התפילות במבנה שבתוך בית ספר 'חופים' בשכונה עד למציאת פיתרון אחר. אלא שהתנגדות ועד הורי בית הספר לצעד מנע מהם להתפלל במקום ותפילות שבת של שבוע שעבר התקיימו מתוך מועדון של אחד מבנייני השכונה.
בשבת האחרונה, עם חזרת העירייה מכוונתה לאפשר להם להתפלל ב'חופים', מצאו המתפללים פיתרון לעצמם והקימו אוהל שתפקד במהלך השבת כבית כנסת.
2 צפייה בגלריה
האוהל בעין הים | צילום: באדיבות התושבים
האוהל בעין הים | צילום: באדיבות התושבים
האוהל בעין הים | צילום: באדיבות התושבים
רינה חכמון, תושבת השכונה שנכחה בתפילה, סיפרה: "עם מניפה ביד התפללתי בחום הכבד. האוהל הרי מונח על הקרקע, אנשים יצאו משם אחר כך כאילו התפללו באתר בניה. אלו לא תנאים לשכונה שלמה להתפלל בהם. גם הפרגוד של עזרת נשים באוהל נפל כל הזמן. מילא ששמנו כסף כדי שיהיה היכן להתפלל, זה עבודת קודש ולשם שמיים בשמחה ובאהבה, לא מתלוננים על כך. אבל מה הלאה? מה יהיה שבוע הבא ובעוד שבועיים?".
עוד הוסיפה חכמון כי בבוקר בבואה לאזור בית הכנסת חזתה במחזה מכמיר לב: "עם דמעות בעיניים ראיתי את הרב ישראל קטורזה מביא איתו לתפילה את ספר התורה ואח"כ מחזיר אותו. אין הרי בית כנסת ואין מקום לספר התורה, זה חרפה שזה ככה. הרב נודד ממקום למקום עם ספר תורה. לשכונה כזו גדולה בה הרוב דורש בית תפילה, לא מגיע את השירות האלמנטרי הזה?".
בת שבע כהן, תושבת השכונה ומתפללת נוספת, סיפרה אף היא: "איזה בזיון. לא יעלה על הדעת שאנחנו מתפללים מאוהל בתת תנאים של חום קשה מנשוא. אנחנו זועקים ומבקשים שיהיה לנו היכן להתפלל, מקווים שמישהו ישמע זעקתנו".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "בוועדת ההקצאות מעדכנים כי בשכונה יש שטח ייעודי לבית כנסת, אך טרם הוגשה בקשה רשמית להקצאה. במקביל מנסה ראש העיר למצוא פתרונות זמניים. בנוסף, למיטב ידיעתנו, אחד מתושבי השכונה החליט לארח את בית הכנסת בבניין בו הוא מתגורר עד למציאת פתרון".