לא כל הזוגות הנשואים זוכים לנסוע בצוותא ברכב אחד לאותו מקום העבודה. בעבור ד"ר אלכסיי פרוזורוב, סגן מנהל מחלקת הרדמה במרכז הרפואי "הלל יפה", ובעבור אשתו אילונה פרוזורוב, אחות מרפאת פרסונל, מדובר, בשנתיים האחרונות, בשגרה.
"נעים מאוד לעבוד באותו המקום. יש שפה משותפת, יש שיח משותף, וזה בהחלט מוסיף לחיים ביחד", אומרת אילונה, 49, שמציינת כי כל הדרך לעבודה הם מקשיבים יחד לשירים של אריק איינשטיין.
1 צפייה בגלריה
בני הזוג פרוזורוב. "העבודה יחד מצוינת לזוגיות"
בני הזוג פרוזורוב. "העבודה יחד מצוינת לזוגיות"
בני הזוג פרוזורוב. "העבודה יחד מצוינת לזוגיות"
בני הזוג עלו ארצה בשנת 1999 מבלרוס, עם המשפחה המורחבת של אלכסיי. שלוש שנים לאחר מכן החל אלכסיי התמחות במחלקת הרדמה בהלל יפה. אילונה עלתה ארצה כשהיא מהנדסת בעלת תואר שני, אולם סמוך לעלייתה עשתה הסבת אקדמאים לאחות מוסמכת: "התברר לנו שבארץ התחום הזה לא כל כך מפותח", אומר אלכסיי, בן ה-47. "הגענו למסקנה שצריך למצוא מקצוע אחר.
"המון קרובי משפחה ותיקים שלי, שחיו בארץ, המליצו על אחות מוסמכת. זה מקצוע שתמיד נדרש ויש בו עבודה ואנחנו, כעולים חדשים, רק חיפשנו משהו שיהיה בו ביטחון תעסוקתי".
אילונה עשתה הסבה מקצועית בבית החולים רמב"ם, עברה קורס אחות מוסמכת בדיאליזה, ומאז עבדה כמה שנים כאחות במוסדות פרטיים בתל אביב. "לפני שמונה שנים עברנו לחדרה מנתניה, כדי שיהיה קל יותר עם העבודה שלי", אומר אלכסיי, "בשנתיים האחרונות אילונה התחילה לעבוד גם היא בהלל יפה, ומאז אנחנו עובדים יחד".
יוצא לכם להתראות בעבודה?
אלכסיי: "אנחנו עובדים במחלקות שונות, אבל לפעמים היא באה אלינו לחדר ניתוח לחסן את הרופאים והאחיות, וזה נחמד, כולם יודעים שאנחנו בני זוג. אנחנו בעיקר מתראים בדרך לעבודה וממנה. שעה בערך אחרי העבודה אנחנו עוד שקועים בשיחה על קורות יומנו בעבודה".
אילונה: "אנחנו כמעט לא נפגשים במהלך העבודה, שנינו עסוקים מאוד. אולי אחת לחודש יוצא לנו להתראות בעבודה, אבל מהנה מאוד לקום יחד, לנסוע לעבודה יחד ולחזור יחד".
העבודה באותו המקום תורמת לזוגיות שלכם?
אלכסיי: "אני מרגיש שזה מצוין לזוגיות. הזמן יחד בדרך, וזה שיש שפה משותפת, תורמים מאוד. כשעובדים יחד ומכירים מקרוב את מקום העבודה, יש יותר הערכה האחד לשני, כי אני יודע בוודאות איך היא עובדת קשה, ועכשיו, בשונה מבעבר כשהיא לא עסקה בתחום, היא יודעת מה אני עושה. היא ידעה שאני רופא מרדים וזהו. מאז שאנחנו עובדים יחד, היא רואה מה זה אומר, כמה אחריות יש בזה, וכמה זה לא קל. זה בהחלט מוסיף נדבך לזוגיות".
אילונה: "תמיד הייתה לי הערכה אליו ולמה שהוא עושה, ההבדל הוא, שעכשיו אני רואה יותר מקרוב במה דברים אמורים, ובמה כרוכה עבודתו. תפקיד סגן מנהל זה עומס. יש ניתוחים דחופים, ובית החולים מספק שירותים ליישובים רבים באזור, כך שיש עליו המון אחריות".
איך אתם חוגגים את ט"ו באב?
אלכסיי: "בדרך כלל אנחנו הולכים רק שנינו למסעדה".
אילונה: "על שפת הים עם שמפניה. אם אלכסיי אמר מסעדה, אז אני מקווה שהוא התכוון מסעדה על שפת הים, עם שמפניה".