1 צפייה בגלריה
צוות ההתקנה על אחד ההגגות (צילום: יח"צ)
צוות ההתקנה על אחד ההגגות (צילום: יח"צ)
צוות ההתקנה על אחד ההגגות (צילום: יח"צ)
המפכה הסולרית של ישראל תתחיל בחדרה? מרכז החדשנות לתחום האנרגיה - NEES Center שהוקם על ידי החברה הכלכלית חדרה ו-OTOWI הודיע היום על השקת פרויקט ראשון מסוגו שייתן מענה לכל אזרח המעוניין להשתמש באנרגיית השמש ליצירת חשמל. במסגרת הפרויקט חברת Volta Solar תגיע למעוניינים, תצלם את הבית באמצעות רחפן ותבצע הדמיה תלת-מימדית של הגג והמערכת שתותקן עליו- ללא עלות, זאת במטרה שהתושבים יקבלו החלטה מושכלת לייצור חשמל מאנרגיה סולרית בשטחם.
מטרת הפרויקט עם Volta Solar היא לייצר פתרון כלכלי, אסתטי ונוח לתושבי חדרה במעבר לאנרגיה סולרית, בתנאים מיוחדים ובאופן מרוכז. הפרויקט מבטא את המגמה של עיריית חדרה לעבור לאנרגיה סולרית, ולקדם ולהטמיע טכנולוגיות אנרגיה נוספות בים, ביבשה, בתעשייה ועוד.
במסגרת הפרויקט יוכלו להגיע תושבי חדרה לאתר ייעודי, לקבל פרטים ולהזמין ביקור של המומחים ב- Volta Solar. לאחר צילום ברחפן, ניתוח ופירוט של הפוטנציאל בשימוש באנרגיה סולרית, יוכלו האזרחים לבחור בין מספר מודלים של מימון, גם ללא השקעה. את החשמל הנוצר מאנרגיית השמש התושבים יוכלו למכור חזרה לחברת החשמל, או לחלופין להוזיל את עלויות החשמל שלהם.
בשנים האחרונות חלה התקדמות טכנולוגית משמעותית בתחום אנרגיה סולרית, שהובילה להוזלה של 80% בייצור חשמל מאנרגיה סולרית בעשור האחרון. לצד זאת, וכחלק מהמגמה העולמית, ישראל הכריזה שעד 2020 10% מייצור החשמל יתבסס על אנרגיות מתחדשות, נתון שעומד היום על 4% בלבד. על מנת לעמוד ביעד המדינה נקטה בצעדים אקטיביים עמו הורדת חסמים, הקלה ברגולציה והוזלה של עלויות דוגמת מס השבחה וארנונה.