תושבי גבעת אולגה מתלוננים על תפקוד סניף שירותי בריאות כללית בשכונה. לטענתם, הם נאלצים לחכות זמן רב לתורים, ובנוסף, בית המרקחת סגור פעמים רבות.
תושב השכונה שעבר באחרונה ניתוח, אומר, כי כשביקש לקבוע תור לרופא המשפחה באינטרנט, המועד הקרוב ביותר שהוצע לו הוא לעוד חודש: "המצב רע, אנחנו מקבלים תורים לעוד חודש ימים, ואין מדובר ברופאים מקצועיים שבעבורם הגיוני יחסית לחכות חודש. רופא משפחה זה משהו שצריך להיות זמין. לא הגיוני להמתין חודש. בחלק גדול מהזמן יש כאן רק רופאת משפחה אחת. הקופה אינה ערוכה לטיפול בשכונה כזאת, שרק הולכת וגדלה".
1 צפייה בגלריה
סניף שירותי בריאות כללית בגבעת אולגה. "אין מענה" | צילום: אלבום פרטי
סניף שירותי בריאות כללית בגבעת אולגה. "אין מענה" | צילום: אלבום פרטי
סניף שירותי בריאות כללית בגבעת אולגה. "אין מענה" | צילום: אלבום פרטי
תושבת השכונה מוסיפה: "הקופה ותיקה מאוד בשכונה. כילדה הייתי כבר מטופלת כאן, ולצערי, התחושה היא שלא הרבה השתנה מאז. תורים רחוקים, בית המרקחת סגור, ומי שאינו נייד, כמו אוכלוסיית הקשישים, יש לו בעיה להשיג את התרופות שהוא זקוק להן. לפעמים אנחנו מרגישים שהצוות בעצמו חסר אונים מול המציאות הזאת, ואין להם מענה בשבילנו כשאנחנו מתלוננים".
התושבים טוענים, כי בכל פעם שיש חגים מוסלמיים, בית המרקחת מושבת לימים שלמים, ויש בעיה גם בתפקוד הצוות הרפואי: "בראשית השבוע שעבר נתלה על בית המרקחת שלט, שעל-פיו, 'החל מיום ראשון 11/8/19 ועד 12/8/19 בית המרקחת יהיה סגור' ונכתב בו גם: 'אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית'", סיפר תושב השכונה. "למחרת ציפה לנו שלט נוסף: 'לתשומת לבכם, ביום שלישי 13/8/19 משעה 16:00 עד 19:00 בית המרקחת יהיה סגור, עמכם הסליחה'. לא ייתכן שהקופה תקרוס כי הרוקחים בחופשה. מגיע לנו צוות חלופי, רוקחים מחליפים ורופאים מחליפים. זה לא הגיוני ששלושה ימים בית המרקחת יהיה סגור. הקשישים שאינם ניידים נותרים חסרי אונים".
משירותי בריאות כללית נמסר: "מרפאת גבעת אולגה היא מרפאת דגל של כללית, הנותנת מענה רפואי מקצועי ומתקדם עם צוות רופאי הילדים והמשפחה, אחיות מסורות וצוות מנהל אדיב. בתקופת חג הקורבן, נאלצנו לצמצם מעט את השירות של רופאי המשפחה, כולל סגירה חלקית של בית המרקחת. לרשות המטופלים פריסה נרחבת של בתי מרקחת נוספים במרפאות בעיר, וכן בתי מרקחת בהסכם. כללית נמצאת בתהליך של תכנון מרפאה חדשה ונוספת באזור, במסגרת התפתחות שכונת עין הים הסמוכה והקמת מרכז מסחרי חדש. אנו מתנצלים על אי-הנוחות שנוצרה".