2 צפייה בגלריה
מסוף המכולות והאשפה בחדרה מערב (צילום: לירן טטרו)
מסוף המכולות והאשפה בחדרה מערב (צילום: לירן טטרו)
מסוף המכולות והאשפה בחדרה מערב (צילום: לירן טטרו)
זו לא תהיה תביעה ייצוגית. הושג הסכם פשרה בתביעה שהגיש תושב חדרה, רועי שפושניק, נגד רכבת ישראל בטענה למפגע ריח כבד שעלה ממסוף המטענים בתחנת 'חדרה מערב'.
בדצמבר 2017 הגיש רועי שפושניק תביעה נגד רכבת ישראל ע"י בא כוחו עו"ד גולן נפתלי. הוא ביקש להכיר בתביעתו כתביעה ייצוגית לכלל התושבים שסבלו מן המפגע. סכום התביעה הייצוגית (אם הייתה מאושרת) עמד על 8,000,000 שקלים.
בתביעה נטען כי בתחנת 'חדרה מערב' וסביבתה קיים מטרד ריח שמקורו במכולות המובילות אשפה וחונות במסוף המטענים. התביעה ביקשה לייצג כל אדם הסובל ממטרדי הריח שמקום בקרונות העמוסים, ונטען בה כי נוצר לתושבי הסביבה נזק של חוסר נוחות, סבל של ממש ופגיעה בזכות לחיות בסביבה ראויה.
ברכבת ישראל הגישו את התנגדותם לבקשה להכיר בתביעתו כתביעה ייצוגית וטענו בין היתר, כי דין הבקשה להידחות, כיוון שלא עלה בידיו להוכיח מטרד ריח, וכי בזמן אמת עשתה הרכבת מאמצים רבים לשיפור איכות הריח. כמו כן טענו שארבעה חודשים טרם הגשת התביעה כבר הופסקה העבודה במסוף המטענים בשל מחלוקת מנהלית ומשפטית עם עיריית חדרה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד גולן נפתלי | צילום: פרטי
עו"ד גולן נפתלי | צילום: פרטי
עו"ד גולן נפתלי | צילום: פרטי
כעת הגיעה הפרשה אל סופה. בפסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי תל אביב יפו הומלץ, בכדי להביא לסיום יעיל והוגן של הפרשה, שהצדדים יגיעו להסכמות שבמסגרתן בתוך 60 ימים ממתן פסק הדין, תעביר הרכבת לקרן לפיתוח חדרה סך של 75 אלף שיוקדשו לטובת פרוייקט חינוכי לילדי חדרה, שיבוצע באמצעות תנועת הנוער 'מכבי הצעיר' עמה עובדת הקרן.
כמו כן, הרכבת תתחייב שככל שתשוב לפעילות של שינוע חול ואשפה בחדרה הפעילות תיעשה על פי דין. מנגד התחייב שפושניק להסתלק מכל טענותיו, וכן שלא להגיש כנגד הרכבת כל תביעה או תובענה במישרין ועקיפין בנושא זה בעתיד.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל הפסיקה את הפעילות המדוברת במסוף חדרה לפני למעלה משנתיים, בטרם הגשת התביעה הייצוגית. בהתאם להמלצת בית המשפט, ולצורך סיום התהליך, נאותה הרכבת להעביר סך של 75,000 שקלים לעמותת הקרן לפיתוח חדרה , אשר יוקדש לפרוייקט לטובת ילדי חדרה"
עו"ד גולן נפתלי: "לכל אדם זכות בסיסית לחיות בסביבה ראויה ונטולת מפגעים. במסגרת ההסדר בתביעה הייצוגית יצרנו מנגנון לפניו מצד אחד ילדי חדרה ייהנו באופן ישיר מכספי התרומה, ומן הצד השני ימוזער הסיכון מפני חזרת המפגע".