1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה: הרצל יוסף
אילוסטרציה: הרצל יוסף
אילוסטרציה: הרצל יוסף
שוטר סיור של משטרת חדרה במחוז חוף של המשטרה הורשע בשבוע שעבר בשורה של עבירות פליליות שבית המשפט סיכם אותן במילים: "נפל פגם חמור בטוהר מידותיו כשוטר, והוא בבחינת מי שטובל ושרץ בידו".
השוטר הורשע בעבירות "שימוש לרעה בכוח המשרה" ו"מסירת הודעה כוזבת", לאחר שעצר אדם ללא סיבה ופיברק דוח פעולה שקרי על נסיבות המעצר. לבסוף, ניסה השוטר גם להדיח את האזרח שהתלונן נגדו במח"ש באמצעות החתמתו על תצהיר כוזב, ועל כך הורשע בעבירת "הדחה בעדות".
תחילת הפרשה בתושב אור עקיבא שהוטרד לכאורה על ידי שכנתו, ואשר הוצא כנגדה צו הרחקה. כשנמשכו ההטרדות, הגיע למקום השוטר מחדרה. הוא נקש על דלתה של האישה ולאחר שלא ענתה, פנה לעזוב את המקום.
"לאור התייחסותו של השוטר לאירוע, פנה אליו השכן המוטרד על מנת להגיש נגדו תלונה. הוא היה בטוח שהמשטרה תיחלץ לעזרתו ותסייע לו כנגד השכנה", הסביר שופט השלום בחיפה שלמה בנג'ו. "בין השניים התפתח שיג ושיח ובשלב מסוים נגע המתלונן בידו של השוטר".
השוטר מצידו שיקר וסיפר כי האיש רץ לעברו דחף אותו בכוח ואיים עליו. על כך, הוא עצר את השכן ומילא דוח פעולה שקרי. אולם לשכן הייתה מצלמת אבטחה שהראתה שכל הדיווח של השוטר היה שקרי.
"גירסת השוטר לא הקרינה רושם של כנות, אלא ההיפך מכך בלשון המעטה", קבע השופט. "בסרטון רואים בבירור כי השכן לא רץ אליו, לא מטר ולא שני מטרים. הוא לא דחף אותו, הוא לא משך אותו בשתי ידיים בחוזקה, הוא לא משך אותו לתוך הדירה... השוטר מילא דוח כוזב, ולכך מתווספת עדותו הפתלתלה המלמדת אף היא על חוסר האמת שבגרסתו".
בכך לא הסתיימה התנהלותו העבריינית של השוטר. בשלב מסוים הוא יזם פגישה עם השכן וביקש ממנו לחתום על תצהיר בו הוא מסביר כי חוקר מח"ש עודד אותו (את השכן) "לנפח" את האירוע וכי הוא מתחרט ומבקש לסגור לשוטר את התיק.
השופט התייחס לפגישה הזאת וקבע כי היא "תולדה של חטא קודם של השוטר. קרי, דוח פעולה כוזב שמילא ביחס לתקיפה שלא היתה ולא נבראה. השוטר יזם וניסה לשבש את החקירה ואת ההליך המשפטי התלוי ועומד נגדו".
ביום שלישי שעבר הורשע השוטר בחקירה שנמשכה ארבע שנים, מאז קרות האירועים בתחילת 2016. כתב האישום נגדו הוגש כבר לפני שנתיים, ובשלב הבא הוא ישמע את עונשו במסגרת גזר הדין נגדו.