2 צפייה בגלריה
מרכז הצעירים בחדרה עם קישוטי חג המולד | צילום: מירית גולן
מרכז הצעירים בחדרה עם קישוטי חג המולד | צילום: מירית גולן
מרכז הצעירים בחדרה עם קישוטי חג המולד | צילום: מירית גולן
הדקורציה שבו בחר מרכז הצעירים חדרה ברחוב הנשיא להתהדר באחרונה - מטרידה שכנים הגרים בסמוך. בחזיתו של המרכז נתלתה שרשרת קישוטי חג מולד קלאסיים, הכוללת אלמנטים של עצי אשוח, מתנות ואורות.
תושבים רבים ועוברי אורח במקום, הביעו תמיהה על הבחירה לתת ביטוי כה נרחב לחג לא יהודי על מוסד ציבורי, בעוד אף אלמנט מחג החנוכה הנחגג פחות או יותר במקביל לחג המולד - לא מאוזכר.
"חשכו עיניי, המרכז לצעירים החליט להפוך את עצמו לעץ חג מולד", כתבה אחת התושבות ברשת החברתית. "בושה וכלימה שהאווירה שמקבלים במרכז העיר זה כריסמס . במקום הגאווה של נצחון היהודים על היוונים - בדיוק ההפך . מה הם עושים עם כספי הציבור שלנו? חוגגים כריסמס? פשוט בזיון בלתי יאמן. אנחנו דורשים לטפל בעניין".
2 צפייה בגלריה
צילום: מירית גולן
צילום: מירית גולן
צילום: מירית גולן
תושבת הרחוב עצמו הוסיפה: "אני מחזיקה מעצמי אשת העולם הגדול, ואוהבת לטוס לחו"ל בסמוך לחג המולד בגלל הקישוטים, האווירה והאורות המנצנצים, יש בזה קסם. אבל אני מודה שלראות את הקישוטים על מרכז הצעירים מאד צרם לי. מכיוון שזה לא במקום, לא שלנו, וזה שונה מלנסוע לראות את זה בנצרת או בחיפה.
"זה בטוח לא היה צורם לי לו היה אזכור כלשהו לחנוכה. כמעין פלורליזם דתי - הנה שני החגים, כמו דרך לעשות כבוד מסוים גם לאוכלוסיה הלא יהודית בעיר. אבל לציין רק חג נוצרי, תוך התעלמות טוטאלית מחנוכה שמתקיים במקביל נראה לי כמו הגזמה, איבוד דרך ורצון פאתטי להיות כעמי העולם".
מעיריית חדרה נמר בתגובה: "עצוב ומצער שכלי תקשורת נותן יד לביטויים אלימים של גזענות. בעיר חדרה חיים תושבים מכל הדתות העדות והתרבויות, והדבר בא לידי ביטוי בעשייה מגוונת ורב-תרבותית".