1 צפייה בגלריה
מבנה בית הכנסת הלא גמור | צילום: באדיבות קהילת בית יעקב
מבנה בית הכנסת הלא גמור | צילום: באדיבות קהילת בית יעקב
מבנה בית הכנסת הלא גמור | צילום: באדיבות קהילת בית יעקב
קהילת בית יעקב בחדרה קוראת לציבור בעיר להירתם ולסייע לה באיסוף 300 אלף שקלים, בעבור השלמת בניית בית הכנסת בשכונת חדרה הצעירה.
בסרטון שפירסמה הקהילה ברשתות החברתיות, קרא הרב ברוך בוזנה שעומד בראש הקהילה לציבור החדרתי לסייע לקהילה בישורת האחרונה של הבנייה. "חסרים לנו עוד 300 אלף שקלים להשלמת הבנייה מתוך מיליונים שכבר הושקעו", הסביר הרב, "כדי שכבר בחודש הבא נוכל להיכנס אליו אנו זקוקים לעזרתכם".
עוד סיפר הרב על התלאות בדרך להקמת בית הכנסת ואמר:" לפני 18 שנים האדמה הזו הייתה שממה רוחנית. בעזרת קומץ רבני העיר הקמנו קראוון ששימש כבית כנסת. אולם, המקום התפתח והפך לאבן שואבת לציבור החרדי והחילוני. כשהמקום הפך צר מלהכיל, יצאנו למסע הארוך של בניית בית להשם. המסע היה רווי הצלחות והיו גם קשיים בדרך, אבל ברוך ה' הפלא ופלא הגענו כמעט לרגע שאפשר לברך על המוגמר".
הקשיים עליהם רמז הרב בוזנה בדבריו, נגעו להתנגדות המאסיבית של תושבי שכונת חדרה הצעירה לבניית בית הכנסת במתכונתו הראשונית. שיאו של המאבק לווה גם בהקמת קבוצת הפייסבוק "כן לבית כנסת, לא לקריה חרדית", בהפגנות ואף הגיעה הסוגיה להכרעת בית המשפט.
תושבי השכונה, בראשות ועד השכונה דאז, טענו כי מדובר בקריה חרדית ובמבנה גרנדיוזי ולא בבית כנסת. הם פנו לבית המשפט בבקשה לעצור את הבנייה, מכיוון שנפלו פגמים בתהליך ההקצאה.
בתומו של המאבק המשפטי, הגיעו לפשרה מסוימת - בעיקר בנוגע לגודלו המתוכנן של בית הכנסת. שני הצדדים נותרו עם נזקים כלכליים משמעותיים. זוהי גם הסיבה בעטיה קהילת בית יעקב מתקשה לסיים את הבנייה ונדרשת לעזרת הציבור.
המעוניינים לסייע במימון מוזמנים להתקשר ל- 04-6103456.