ביוזמת שני תלמידים מבית ספר 'ארלוזורוב', ליאן קיפר, תלמידת כיתה ד'1 ואחיה אורי קיפר מכיתה ו'2, נרתמו שתי הכיתות וקהילת בית הספר לחגוג לשומר המוסד הלימודי יום הולדת בהפתעה.
בבוקר יום ראשון פסעו לכיוון בית הספר תלמידי שתי הכיתות, מלווים במספר הורים, כשבידיהם עוגת יום הולדת ובלונים תוך כדי שירת יום הולדת שמח. "יוסי טורונטו השומר האהוב של בה"ס כל כך הופתע, לא היה לו בכלל מושג שזה לכבודו, כיוון שהם התחילו לשיר ממעבר החצייה שסמוך לבית הספר", סיפרה אחת האמהות.
1 צפייה בגלריה
הילדים עם יוסי השומר | צילום: ויקי קלי
הילדים עם יוסי השומר | צילום: ויקי קלי
הילדים עם יוסי השומר | צילום: ויקי קלי
"זה היה מאד מרגש לראות את התגובה שלו ואת החיבוקים של הילדים אליו והאהבה שהרעיפו עליו. הילדים קבעו להיפגש בשעה רבע לשמונה במעבר החצייה וכבר משם התחילו לשיר, זה היה מחזה מדהים. ההתגייסות שלהם הייתה מחממת לב, זה שהיה חשוב להם שיום ההולדת שלו יצוין בבית הספר ולא יישכח".
הרעיון נולד אצל ילדי משפחת קיפר, ששוחחו עם הוריהם על העובדה שהורים נכנסים לבית הספר עם עוגות יום הולדת לילדיהם, כשבפתח מקבל אותם יוסי השומר, שגם לו יש יום הולדת, רק שזו איננה נחגגת בבה"ס, כפי שנחגגים ימי ההולדת של התלמידים.
לפני מספר חודשים ביררו התלמידים במזכירות את תאריך הלידה של השומר האהוב והמתינו בסבלנות להגיעו של התאריך.
ערב לפני כן נרשמה תכונה משמעותית בבית המשפחה. הילדים ניפחו בלונים, אפו עוגה ועדכנו בקבוצות הווטסאפ של כיתותיהם שבכוונתם לחגוג את יום הולדתו: "הילדים עדכנו בקבוצות הווטסאפ של כיתותיהם שמחר יום ההולדת של יוסי השומר וקבעו להיפגש בשעה רבע לשמונה במעבר החציה, ליד בה"ס", הוסיפו ההורים.
"ראשונים צעדו ילדי כיתה ד' ואחריהם ו' בשירת היום יום הולדת, עם זיקוקים ובלונים בידיהם . לראות את יוסי נרגש וכמות כזו גדולה של ילדים מחבקת אותו, היה מראה מחמם לב. יוסי הוא שומר מאד אהוב ומסור, כמו סבא של כולם וכולם אוהבים אותו. הוא פשוט נכנס ללב של כולם, והיוזמה של הילדים לשמח אותו ולהחזיר לו טוב, היא מקסימה. במהלך היום כולם בירכו אותו, צוות בית הספר, תלמידים מכל הכיתות, יום ההולדת שלו, לא עבר כמו כל סתם יום אלא צוין בשמחה".