שריפה פרצה השבוע בגן 'כוכב' לילדים עם צרכים מיוחדים בגני אלון. הילדים פונו מהגן והתארחו בגן אחר, אולם בימים הקרובים או עד להשבת הגן למצב תקין, צפויים לשהות במתחם בוסתן ברחוב הנשיא. לדברי הוריהם, התנאים שם אינם מיטביים וילדיהם לא יקבלו, את הטיפולים הפרטניים ,להם הם כל כך נזקקים.
בנוסף, מציינים ההורים, מדובר בשינוי מהותי בעבור ילדים שאינם מצטיינים בקבלת שינויים, והעניין מעורר בהם לחץ וחרדה. "אתמול קיבלנו הודעה מהצוות החינוכי שעדכן אותנו שהתפוצץ דוד שמש בגן ובעקבות זאת פרצה שריפה", סיפר אחד ההורים.
1 צפייה בגלריה
גן כוכב | צילום: שירות מיינט
גן כוכב | צילום: שירות מיינט
גן כוכב | צילום: שירות מיינט
"עדכנו אותנו שהילדים בסדר ופונו לגן אחר בקרבת מקום. במקביל ביקשו מאיתנו להגיע לקחת את הילדים בהוראת עיריית חדרה ומכבי אש. בהמשך היום אמרו לנו שלא נוכל לשהות בגן למחרת היום ואיננו יודעים כלל מתי נחזור, מכיוון שהגן צריך לעבור סיוד והכנה מחדש, לשהות הילדים. עוד עדכנו אותנו, שמפאת חוסר מקום, הילדים לא יוכלו לקבל את הטיפולים שלהם. בנוסף לחדשות הרעות הללו, מצב של שינוי שגרה יוצר אצל הילדים, המון חרדה ומתח".
לדברי האב, לא לחינם אירע הדבר בגן כוכב, שכן כבר בעבר דיווחו ההורים על ליקויים בגן, ועל מצב תחזוקתי ירוד, אולם בגן בוצעו רק שינויים ותיקונים קוסמטיים: "בגלל כל עבודת הטלאים הזו, ילדינו שוב לא מקבלים את המגיע להם ודווקא ילדים שצריכים לקבל הכי הרבה מהמערכת, לומדים בתנאים לא מיטביים. בעבר, גם ביקשנו שיחברו את מערכת כיבוי האש המותקנת בגן לצד המטף, המוקד אמנם שלח הודעה שהנושא טופל, אבל ככל הידוע לנו המערכת לא חוברה. מזל שצוות הגן היה בתוך הגן, ככה שמיד הזמינו מכבי אש".
אחת האמהות אף סיפרה כי בשל התנאים שנוצרו, הותיר צוות הגן את הבחירה אם לשלוח את הילדים לגן או לא בידי ההורים: "הסבירו לנו שמפאת חוסר במקום לא יתקיימו טיפולים ולמידות והותירו בפנינו את זכות הבחירה האם לשלוח את הילדים לגן או לא - במתכונת הזו. מצער שהגענו למצב כזה, כיוון שבעבור ילדינו זה לא רק גן, זה גם מענה טיפולי מרכזי וחשוב. אני מקווה שנשוב לגן בקרוב ושאולי המקרה הזה, יגרום לעירייה לתחזק את הגן הזה, כפי שמגיע לו ולכל גן בעיר".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "הנושא טופל מיידית על-ידי הצוותים המקצועיים של העירייה. בנוסף, מנכ"ל העירייה שביקר במקום, הנחה להחליף ציוד שניזוק ואישר את העלויות הדרושות. על מנת למנוע מהילדים להיחשף לשאריות של ריח מהשריפה הוחלט לאוורר את המבנה לעוד 24 שעות, שלאחריהן ישובו הילדים לגן".