"בעלי החליט להתגרש ממני. אני לא עובדת, וכל חיי הוקדשו לילדינו. אם נתגרש, ממה אחיה ואיך אקיים את הילדים שלנו? המזונות לא יספיקו. בכתובה הוא נתן לי רק 180 אלף שקלים, ומזה לא אוכל לשמור על רמת החיים שאליה הורגלתי לאורך זמן", סיפרה לי לאחרונה אישה שמתגוררת באזור השרון.
2 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
לדבריה, החלטת בעלה להתגרש בניגוד לרצונה טלטלה את חייה. היא הסבירה כי במשך נישואיה בעלה אמר לה ש"את לא צריכה להתאמץ ולעבוד. אצלנו בעדה אם האישה יוצאת לעבוד מחוץ לבית, זה סימן שהבעל לוזר ולא מרוויח מספיק כסף. אני, ברוך השם, מתפרנס בכבוד ומרוויח מספיק".
האישה ציינה כי חייה התנהלו סביב ילדיה ומשק הבית, ומפעם לפעם נפגשה עם חברות, טיפחה את עצמה ונהנתה מהחיים. "ואז פתאום בעלי הטיל עליי את הפצצה", אמרה. "מעולם לא היה חסר לנו כסף, ולכן אף פעם לא הבנתי מדוע אנחנו גרים בדירה שכורה".
האישה אמרה לי כי בעלה הוא קבלן שמטפל בהרבה מיזמים. "בכל פעם שאמרתי לו שאני רוצה שנקנה בית משלנו הוא אמר יש לנו דירה שכורה, יפה ומעוצבת", אמרה האישה.
כששמעתי את דבריה אמרתי לה מיד כי אם אתם חיים ברמת חיים גבוהה ואת לא עובדת, נצטרך לגלות מה בעלך היקר עושה בכל הכסף הרב שהוא מרוויח. הצעתי לה לשכור את שירותיו של חוקר פרטי כדי שיבצע חקירה כלכלית, ובסיכומה נוכל לדעת מה קורה לכל הכסף.
2 צפייה בגלריה
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
היא הסכימה ונדהמה לגלות כי ממצאי החקירה העלו שבבעלות הבעל שלוש דירות יוקרה, דירות מפוארות בקומה גבוהה בשכונות מגדלים באזור, שרשומות על שמו ועל שם אביו, ואת כולן הוא קנה בזמן שהיו השניים נשואים. למרבה ההפתעה, לא ידעה על כך האישה דבר.
הסברתי לה את זכויותיה הכספיות, ולאור ממצאי החקירה הצעתי לה לספר לבעלה על התגליות המרעישות שחשפו את עצם היותו מיליונר בסתר. ואכן, בעקבות החשיפה הבין הבעל כי לא יוכל להמשיך ולשקר לאשתו וייאלץ לחלוק עמה את הרכוש הרב שצבר.
השורה התחתונה מלמדת כי מדובר בבעל שניהל עסקאות כלכליות גדולות בלי לשתף ובלי ליידע את אשתו, ולמעשה, זה ניסיון להברחת נכסים. ברבים מתיקי הגירושים מתגלים נכסים, כספים ורכוש שצד אחד מנסה להעלים במרמה מהצד שכנגד. כעת מרשתי בעמדת כוח ואיננה חוששת עוד מהגירושים מהבחינה הכלכלית.